Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

Generation Y – wat kopen zij (niet meer)?

Generation Y, de Facebook-generatie, koopt hele andere producten dan hun ouders. Daardoor zal het consumentengedrag in de komende jaren dramatisch veranderen. De website 24/7 selecteerde 8 producten die uit de gratie van jonge Amerikanen raken. Volgens de algemene definitie – diegenen die geboren zijn tussen 1980 en 1999 –  behoor ik nog net tot deze generatie, dus ik ben wel benieuwd of ik in dit plaatje pas

Lees verder

Jonge ondernemers met een creatief concept

Of het nu is door de komst van social media dat ik ze vaker tegenkom of door andere omstandigheden, maar de laatste tijd kom ik erg veel jonge ondernemers tegen die met een creatief concept goed aan de weg timmeren. Ik vind het top om te zien hoe mensen met visie en creativiteit hun dromen najagen. Met een aantal van deze creatieve jonge ondernemers wil ik jullie dan ook kennis laten maken.

Lees verder

Gastblog: Gijs Hovens | Multi Channel Impact Tracking: Online naar Offline

Steeds meer brick-retailers hebben inmiddels een stevige online presence en zijn daarmee echte bricks-and-clicks retailers geworden. Daarnaast hebben voormalige pure-players als CoolBlue juist de omgekeerde beweging gemaakt. Bij al deze bedrijven speelt de vraag wat de impact is van online op offline en vice versa. Het is een utopie om te denken dat deze impact exact te berekenen is maar in dit artikel lichten we een aantal methoden toe om meer inzicht te krijgen.

Lees verder

Powertools voor het vinden van je droombaan

Je “droombaan” blijkt een nachtmerrie, je bent slachtoffer van een reorganisatie of net afgestudeerd en op zoek naar een baan… Wat de oorzaak ook moge zijn: je zoekt naar de speld in een hooiberg die droombaan heet! Dan kun je natuurlijk best een paar powertools gebruiken!

Lees verder

Pimp Twitter.com met Chrome-extensies

Tot voor kort was ik groot fan van Tweetdeck. Tot voor kort, zeg ik nadrukkelijk, want sinds Twitter Tweetdeck heeft overgenomen en van een grondige metamorfose heeft voorzien, is het door mij vroeger zo gewaardere Tweetdeck, Tweetdeck niet meer. Vervelend, maar natuurlijk ga ik niet bij de pakken neerzitten. “Ik zoek gewoon even een nieuwe oplossing om fijn te twitteren vanaf m’n laptop”, was mijn gedachte.

Lees verder

Stress door social media

Ik hou van social media. Twitter, Facebook en Pinterest zijn momenteel mijn favorieten en ik breng er wekelijks dan ook vele uurtjes op door. Niet aan één stuk, maar door een minuutje hier en een half uurtje daar schiet het totaal toch al snel omhoog. Door de komst van smartphones is het gebruik van social media alleen maar toegenomen. Niet alleen voor volwassenen is internet zo gewoon als water uit de kraan geworden, ook kinderen en jongeren hebben tegenwoordig internet altijd binnen handbereik. Eén nadeel: deze constante stroom van prikkels leidt tot stress.

Lees verder

Wat zijn persona’s en hoe gebruik je ze in je webontwikkeling?

Voordat je aan de (door)ontwikkeling van een website begint, is het noodzakelijk om te weten wat de gebruikersbehoeften van je doelgroep zijn. En of er binnen die doelgroep, nog sub-doelgroepen zijn, die je website op een andere manier gebruiken. Alleen dan is het mogelijk om de functionaliteiten echt af te stemmen op de gebruikers. Klinkt als een open deur, maar hoe doe je dat? Eén van de mogelijkheden is door gebruik te maken van een oude marketingtruc: persona’s.

Lees verder

Wat heb je aan online Customer Relationship Management (eCRM)?

Ken je klanten: wat brengt ze in beweging? Om de concurrent voor te blijven en aan de marktvraag te voldoen, investeren organisaties steeds meer in customer loyalty, customer development, personalisation en customization. Alles is tegenwoordig meetbaar, of het nu gaat om persoonlijke data, transactie data of communicatie data. Je kunt met behulp van eCRM technologie veel gerichter segmenteren en continu blijven bijsturen.

Lees verder

Iedereen wil op de homepage

Het bekende probleem van iedere webredacteur of -coördinator: “Mijn stuk moet echt bovenaan de homepage, want het is het belangrijkste artikel”, “Dat van Wim kan er wel af toch, dat stuk van mij is veel belangrijker”, “Mijn product moet echt boven de vouw op de homepage, want anders verkoopt het niet en haal ik mijn targets niet”.  De hele dag wordt je gebeld, gemaild en door verschillende mensen achtervolgd. Maar wat is er nou eigenlijk belangrijk op een homepage?

Lees verder

Zakelijk flirten: korte rokjes of de juiste flair?

Als je iemand langer dan 10 seconden diep in de ogen kijkt, kan dat twee dingen betekenen. Of je wilt vechten of je wilt seks. Althans, dat stelde Mirjam Wiersma tijdens de workshop Zakelijk Flirten. Met de persoon met wie ik deze oefening deed, kwam het noch tot een gevecht noch tot de liefdesdaad. Maar wel tot een interessant zakelijk gesprek na afloop van de sessie.

Lees verder

Tweet, tweet, wat is een goede tweet?

Dagelijks worden er meer dan 340 miljoen tweets verstuurd, door 140 miljoen actieve gebruikers. Dat is heel veel. En het overgrote deel blijkt niet eens interessant. Over goede en slechte tweets is al veel geschreven. Hoe schrijf je nu de perfecte tweet?

Lees verder

DWDD en social media, een gouden combinatie

Ik ken weinig programma’s die iedere dag zo succesvol zijn als De Wereld Draait Door. Het VARA-programma kan dagelijks rekenen op een miljoen kijkers. Een ongekend succes voor een programma in de vooravond. Sterker nog,DWDD houdt in zijn eentje Nederland 3 overeind.

Lees verder

Sociale netwerken draaien om vrienden

Draait het bij social media om de functionaliteiten van het netwerk of om de vrienden die op het netwerk zitten? Ik denk het laatste. Waar je vrienden zitten, daar zit jij. Zitten je vrienden op Facebook, dan zit jij op Facebook. Zitten je vrienden op Hyves, dan zit jij op Hyves. Dat het Facebookgebruik in Nederland verder is toegenomen, komt omdat de vrienden massaal naar Facebook zijn overgegaan. Zet een trend eenmaal in, dan is het lastig het tij te keren.

Lees verder

Publicitaire ramp op LinkedIn: Natural Bankieren

Natural Bankieren zegt open, eerlijk en transparant te zijn en gebruikt moderne communicatie middelen om in contact te komen met klanten. Over enige kennis omtrent de merites van het internet moet de organisatie dan ook beschikken. Het tegendeel is waar. De organisatie bracht enorme schade toe aan haar eigen geloofwaardigheid en het valt te vrezen dat de bank in oprichting sterft voordat het geboren is. Toch was de ramp makkelijk te voorkomen als men wat basisregels van communicatie in het algemeen en public relations in het bijzonder toe zou passen. We beginnen bij het begin.

Lees verder

The Voice of Holland voegt nieuwe dimensie toe

Aan de hand van de criteria van de Spinawards is het crossmediale concept van The Voice of Holland (TVOH) beoordeeld. TVOH is een tv-programma waarbij men op zoek gaat naar het grootste zangtalent van Nederland. Er zijn twee seizoenen op de buis geweest en naar het tweede seizoen keken gemiddeld drie miljoen Nederlanders per aflevering. Dat is een stijging van bijna twintig procent t.o.v. het eerste seizoen.

Lees verder

En verder…

Om te lachen…

0 Shares:
Dit artikel is 2.258 keer gelezen