Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

Cursus e-mailmarketing voor dummies

Zoek je op Google op “boetes SPAM” dan vind je maar liefst 265.000 resultaten in slechts 0,22 seconden. Natuurlijk wil jij niet dat jouw nieuwsbrief in de SPAM-box van de ontvanger belandt: hoog tijd dus voor een cursus e-mailmarketing voor dummies!

Lees verder

Social Media in 1 day – het social media evenement voor marketeers

Een schitterend mooie dag in Bussum, de rode loper is uitgerold en er staan – zoals het een chic theater betaamt – 2 heren in tuxido je op te wachten bij de ingang van het SPANT om je welkom te heten bij het evenement ”social media in 1 day 2012“!

Lees verder

Wat maakt een ‘Viral’ viraal?

Virals, we zien ze zo nu en dan voorbij komen. De laatste viral van Kony2012 is een video van wel 30 minuten en heeft veel indruk op mij gemaakt. Volgens Stijn Poffe is het de snelste Viral ooit. In 6 dagen bereikte het filmpje al meer dan 100 miljoen kijkers en dat is waanzinnig veel voor een filmpje van 30 minuten.

Lees verder

Met minder content meer site

Op mijn to-do-list voor dit jaar staat (net als elk jaar): de website van onze organisatie door ontwikkelen en de content erop optimaliseren. Fijne allesomvattende containerbegrippen die het goed doen in prestatieafspraak documenten. Maar hoe doe je dit eigenlijk, concreet?

Lees verder

Op zoek naar een baan? Tips om recruiters te verleiden met social media!

Terwijl de werkloosheid in Nederland toeneemt, lijken de banen in de IT-sector juist steeds meer voor het oprapen te liggen. Volgens recente cijfers van het UWV is de werkloosheid in de IT-sector in februari met 0,6 procent gedaald ten opzichte van de maand ervoor.
Recruiter Ruud Reijmerink – onlangs nog verkozen tot Twitteraar van het jaar – stelt dat IT’ers bij het zoeken van hun droombaan niet meer zonder social media kunnen.

Lees verder

#somday12 – Social media in business garantie voor succes?

KLM, Albert Heijn en Lays. Het waren een paar voorbeelden van bedrijven die participeren op social media. Het event Social Media in 1 Day op donderdag 5 april 2012 stond in het teken van het integreren van business in social media. Hoe kun je als onderneming zo goed mogelijk aansluiten op nieuwe ontwikkelingen? Gouden bergen bestaan niet. Maar als je goed nadenkt, kun je heel veel uit social media halen.

Lees verder

(Ver-)Raad de Relatie?

Sinds vorige week zie ik steeds vaker in mijn Twitter-tijdlijn de Raad de Relatie-actie van PwC voorbij komen (te herkennen aan de tekst: Ken jij je connecties net zo goed als ik? Speel #RaadDeRelatie). PwC wil met de campagne het belang van goede relaties in het bedrijfsleven benadrukken. Daarvoor zet het bedrijf onder andere dit spel in.

Lees verder

Een goede briefing is het halve werk

Elke opdracht aan een webbureau of webprofessional zou moeten beginnen met een briefing. Wie die eerste belangrijke stap overslaat, loopt grote kans op een teleurstellende afloop van wat ooit begon als zo’n mooie webklus.

Lees verder

Music unlimited doet Nederland

Een uitnodiging voor de première van de nieuwe muziekdienst van Sony, Music Unlimited, in het Carré sla je natuurlijk niet zomaar af. Dat Amsterdam dan moet worden ingetikt op de routeplanner neem je zelfs voor lief: dit is Sony, dit moet mooi worden.

Lees verder

Lijstjes en checklists

De mens is lui. Het internet helpt de mens zijn luiheid te cultiveren. Gebruikers lezen niet.
Zo, met deze stellingen kun je het doen. En geen ‘ja maar’ of ‘is niet waar’, want elke dag word je met deze stellingen geconfronteerd, is het niet op de werkvloer dan toch wel in je vriendenkring. En sterker nog, je bent zelf precies zo.

Lees verder

Facebook IS het echte leven!

Er wordt nogal eens geroepen dat het online leven niet echt is, Facebook-vrienden geen echte vrienden zijn en mensen zich op internet anders voordoen dan in het dagelijkse leven. Maar dat valt reuze mee.

Lees verder

Plaatsvervangende schaamte met nieuwe Sanoma-site wtf.nl

Met de nodige bombarie lanceerde uitgever Sanoma een nieuwe site die naar eigen zeggen een gat in de markt vult omdat men opvallend entertainment nieuws uit binnen- en buitenland brengt. Die claim van Sanoma is dus raar. Want het halve Nederlandse internet bestaat uit sites die opvallend entertainment nieuws uit binnen- en buitenland brengen. Dat gat in de markt bestaat dus niet. Of Sanoma moet bedoelen dat er nog geen markt bestaat voor onderbroekenlol en slechte humor. Want daar voorziet wtf.nl in ruime mate in.

Lees verder

Reclamebureau Han Snel schrijft klantpitch uit

Als eerste reclamebureau ooit heeft Han Snel een klantpitch uitgeschreven. Waarom? “Pitches zijn natuurlijk niet meer weg te denken in onze branche. Maar waarom schrijven alleen adverteerders een pitch uit? Dat kunnen wij natuurlijk ook! Dus voila: hier is de Han Snel Klantpitch, een pitch waarin alles om briefings draait; precies datgene waar al die adverteerders in uit kunnen blinken. En waar wij zo blij van worden!” zo kunnen we lezen  op hun website.

Lees verder

En verder…

Om te lachen…

0 Shares:
Dit artikel is 2.058 keer gelezen