Als eerste reclamebureau ooit heeft Han Snel een klantpitch uitgeschreven. Waarom? “Pitches zijn natuurlijk niet meer weg te denken in onze branche. Maar waarom schrijven alleen adverteerders een pitch uit? Dat kunnen wij natuurlijk ook! Dus voila: hier is de Han Snel Klantpitch, een pitch waarin alles om briefings draait; precies datgene waar al die adverteerders in uit kunnen blinken. En waar wij zo blij van worden!” zo kunnen we lezen  op hun website.

Shortlist

Reclamebureau Han Snel stelde na de verkenningsfase een shortlist op; de geselecteerden worden vertrouwelijk voor de pitch uitgenodigd. Het gaat hierbij om adverteerders met de potentie een perfecte briefing te verzorgen.

Pitchopdracht

De pitchopdracht luidt dan ook: maak de ideale briefing! Voor de nodige informatie en inspiratie is een aparte website opgezet, waar deelnemers met behulp van hun pitchcode kunnen inloggen.

Creatieve blik achter de schermen

Han Snel biedt iedereen tevens een creatieve blik achter de schermen met onderstaand filmpje, waarin één van de creatieven van het reclamebureau nog eens het belang van een goede briefing duidelijk maakt.

httpv://www.youtube.com/watch?v=S3FJ_FUBiFo

Boodschap

Het mag dan een leuke en creatieve actie zijn van Han Snel, de onderliggende boodschap bevat een serieuze waarheid die elke creatieveling kan onderschrijven: het begint met een goede briefing! Starten met een heldere briefing scheelt tenslotte een hoop tijd en bespaart beide partijen de frustratie van “overnieuw beginnen”.

Checklist

Wil je zeker weten dat je bij de volgende briefing goed bent voorbereid?
Onderstaand een korte checklist van essentiële elementen voor een goede briefing.

1. Adverteerder en product of dienst die wordt gecommuniceerd
2. Productspecificaties
3. Campagnedoelen
4. Doelgroepbeschrijving
5. Gewenste merkpositionering
6. Communicatieboodschappen in volgorde prioriteit
7. Timing, planning en budget
8. Verantwoordelijkheden
9. Juridische, sociale en andere relevante informatie
10. Iedere verdere informatie van belang voor de opdracht

Meer informatie? Kijk even op deze website!

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 3.233 keer gelezen