Lees verder

Hoe maak je content aantrekkelijk om te delen?

Hoe zorg je ervoor dat je content maakt die mensen gaan verspreiden op social media? Ogilvy heeft hiervoor een handig overzicht gemaakt met 7 grondbeginselen voor het creëren van ‘shareable content’.
Lees verder

Bidroom opent aanval op boekingssites

Een leuk geprijsde vakantie boeken is zo makkelijk nog niet. Er is te veel keus en prijzen kunnen enorm verschillen per site. Je kan uren online doorbrengen op jacht naar de beste deal: vliegtuigmaatschappijen bekijken, kortingscodes opspeuren en zelfs vergelijkingssites vergelijken. Dit moet dan de zogenaamde voorpret zijn. Doodvermoeiend vind ik het. Kan dat niet handiger? Bidroom.com denkt het wel.
Lees verder

Speel Hooked! en lever je bijdrage aan de wetenschap

Hooked! is de muziek app waarmee onderzoekers proberen het antwoord op de vraag te vinden waarom een nummer of muziekfragment blijft hangen. Wat is het haakje waardoor een nummer, deuntje of fragment in ons hoofd blijft? Waarom vergeet je sommige nummers nooit meer?
Lees verder

Social op de rode loper

Instagram, Twitter en Vine stonden afgelopen zondag bij de Golden Globes op het rode tapijt om de mooiste outfits vast te leggen én om de fan als interviewer naar voren te schuiven.
Lees verder

De naam van je nog ongeboren dochtertje laten bepalen door vreemden, zou jij dat doen?

Stel, je wordt vader en moeder. Het kan zijn dat je nog niet weet of het een jongetje of meisje wordt, het kan zijn van wel. Hoe dan ook, je hebt een naam nodig. Wat doe je dan? Op de 1 of andere manier bepaal je deze samen, toch? Stephen McLaughlin niet. Die laat via een online verkiezing, totale vreemden de naam van zijn nog ongeboren dochtertje bepalen.
Lees verder

Adverteren? Merken kunnen het niet!

Native advertising, content marketing, wie online werkt, kent deze termen waarschijnlijk wel. De termen zijn mooi (behalve voor de taalpuristen) maar niks nieuws onder de zon. Het is de zoveelste poging van merken om hun reclames aan de massa te slijten. Behalve dat het dit keer niet op reclame moet lijken. Good luck (om de taalpuristen maar te blijven irriteren).