De rode loper is niet alleen voor de sterren dé plek om weer eens het gezicht te laten zien. Ook voor social media is dit weer een uitgelezen kans om zich te profileren als meest coole tool.

Zo stonden Instagram, Twitter en Vine afgelopen zondag bij de Golden Globes op het rode tapijt om de mooiste outfits vast te leggen én om de fan als interviewer naar voren te schuiven.

Vine 360 fashionshoot

Twitter bracht in samenwerking met The Todayshow een 360-Vinebooth naar de golden Globes om de red-carpet fashion optimaal in beeld te brengen. De celebs moesten in de booth gaan staan en de camera draaide vervolgens om hen heen. Een kort filmpje van iemands outfit en de interactie van de celeb met de ronddraaiende camera is natuurlijk veel toffer dan een standaard geposeerde foto.

Bekijk de Vines van de Golden Globes (wel jammer dat het er maar een paar zijn..)

Instagram Q&A station

Instagram is al wat langer aanwezig op de awardshows. Tijdens de 2013 Emmy Awards bracht de Instagram’s InstaStop (iPad photo booth) ons kleurrijke celeberty selfies. Dit jaar ging Instagram een stap verder met een mega touchscreen ‘station’ met fanvideo’s, genaamd Instastop video Q&A station. Hier konden celebs vragen van fans beantwoorden via een 15 seconden-filmpje. Allemaal direct gepost op het Golden Globe instagramaccount @goldenglobes.

Heidi Klum beantwoordt een vraag van een instagrammer

Voor wie het nog niet weet: Vine is een app waarmee je 6-secondefilmpjes kunt maken die als een loop worden afgespeeld. Een tof concept vind ik zelf en een tijdje rondhangen op in de vine app laat zien dat er zeer veel creatievelingen zijn die de 6 seconden goed weten te vullen met zin en onzin.

Straks komen de Oscars weer voorbij, ben benieuwd of we daar weer wat nieuws kunnen verwachten!


Geschreven door