Lees verder

Content: weet wat je mist om te overtuigen

Het is spijtig om te zeggen, maar eigenlijk is Het Geschreven Woord maar een mank communicatiemiddel. We schrijven pagina’s vol, terwijl we eigenlijk weten dat het altijd net niet helemaal overkomt, zoals we het hebben bedoeld. Iedereen die wel eens in een e-maildiscussie of een Twitter-fittie terecht is gekomen, weet het; woorden schieten miserabel tekort. Wat kunnen we daar aan doen? Het begint met weten wat je mist.
Lees verder

Hoe actief is mijn bankier op social media?

Als je met een vraag zit over je financiën dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk geholpen worden. In veel gevallen speelt de bank daarbij een belangrijke rol. Ben je wat ouder, dan zal je nog vaak de telefoon pakken om je vraag te stellen.
Hangmat
Lees verder

Lijstjes en checklists

De mens is lui. Het internet helpt de mens zijn luiheid te cultiveren. Gebruikers lezen niet. Zo, met deze stellingen kun je het doen. En geen 'ja maar' of 'is niet waar', want elke dag word je met deze stellingen geconfronteerd, is het niet op de werkvloer dan toch wel in je vriendenkring. En sterker nog, je bent zelf precies zo.