Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.
Tatoeages en branding
Eerst een bekentenis: Ik heb een afkeer van tatoeages. Ik vind ze gewoon niet mooi en/of aantrekkelijk. Een ring door je neus, tong, wenkbrauw of een ander lichaamsdeel, daar kan ik nog wel inkomen. Piercings hebben namelijk een heel groot voordeel: je kunt ze weer weghalen. Tatoeages niet. Ze zitten op je huid en blijven daar de rest van je leven.
Bezoekers houden van lelijke websites
Gisteren las ik een blog van contentgoeroe Gerry McGovern: Why are ugly websites so successful? Huh? dacht ik. Houd ik van lelijke websites? Nee, niet speciaal. Is layout onderschikt aan de content? Ja, vaak wel. Ben ik naar iets op zoek, dan zijn informatie en functionaliteit belangrijker dan design.
Return uit je Social Media Investment meten
Zakelijk Social Media gebruiken als doel op zich is een nutteloze investering en bovendien tijdverspilling. Het is natuurlijk goed dat jij je nek uitsteekt. Het gaat er alleen wel om waarvoor jij je nek uitsteekt en dat je ook weet hoeveel centimeter het is geweest. Op die manier kan je makkelijker meten wat je er voor terug krijgt.
Van reageren kun je leren: de vijfde editie
Terwijl de zon buiten zijn best doet om de wereld op te lichten, zijn we alweer toe aan de 5e editie van realeren. Geen idee waar ik het over heb? Lees dan Van reageren kun je leren (#realeren). Maar in het kort gaat het als volgt:
Over schapenkoppen en Marketingfacts
Afgelopen week belden alle paarse broeken, social media experts en andere zelf verklaarde kenners de fanfare. Men trok de champagne open, relaties werden gebeld, strijdliederen gezongen en het bleef nog lang onrustig in de stad. Marketingfacts hield op te bestaan en ging verder op Facebook.
Pinterest; hoe en wat? Een uitleg voor de starter
Je hebt er ongetwijfeld de laatste tijd over gehoord of gelezen; Pinterest is namelijk hartstikke hot. Het virtuele prikbord groeit dan ook als een tierelier. Na de oprichting in 2009, waren er in oktober 2010 zo’n 40.000 gebruikers. Een jaar later was dit aantal uitgegroeid tot 4,9 miljoen. Niet slecht :)
Maak van je treinreis een conceptfabriek
Een treinreis Rotterdam – Utrecht duurt 40 minuten. Ik, en met mij velen, zit twee keer per dag 40 minuten in de trein. Deze tijd kun je gebruiken voor heel veel dingen, tot voor kort was dit voor mij:
En verder…
- Gezocht: redactieassistenten (3)
- Geekheld: George Takei
- Prachtige campagne
- Win 2 kaartjes voor Social media in 1 day #cgs
- Tetris legging
- [Infographic] De Twitter Timeline