Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

Tatoeages en branding

Eerst een bekentenis: Ik heb een afkeer van tatoeages. Ik vind ze gewoon niet mooi en/of aantrekkelijk. Een ring door je neus, tong, wenkbrauw of een ander lichaamsdeel, daar kan ik nog wel inkomen. Piercings hebben namelijk een heel groot  voordeel: je kunt ze weer weghalen. Tatoeages niet. Ze zitten op je huid en blijven daar de rest van je leven.

Lees verder 

Bezoekers houden van lelijke websites

Gisteren las ik een blog van contentgoeroe Gerry McGovernWhy are ugly websites so successful?‏ Huh? dacht ik. Houd ik van lelijke websites? Nee, niet speciaal. Is layout onderschikt aan de content? Ja, vaak wel. Ben ik naar iets op zoek, dan zijn informatie en functionaliteit belangrijker dan design.

Lees verder

Return uit je Social Media Investment meten

Zakelijk Social Media gebruiken als doel op zich is een nutteloze investering en bovendien tijdverspilling. Het is natuurlijk goed dat jij je nek uitsteekt. Het gaat er alleen wel om waarvoor jij je nek uitsteekt en dat je ook weet hoeveel centimeter het is geweest. Op die manier kan je makkelijker meten wat je er voor terug krijgt.

Lees verder

Van reageren kun je leren: de vijfde editie

Terwijl de zon buiten zijn best doet om de wereld op te lichten, zijn we alweer toe aan de 5e editie van realeren. Geen idee waar ik het over heb? Lees dan Van reageren kun je leren (#realeren). Maar in het kort gaat het als volgt:

Lees verder

Over schapenkoppen en Marketingfacts

Afgelopen week belden alle paarse broeken, social media experts en andere zelf verklaarde kenners de fanfare. Men trok de champagne open, relaties werden gebeld, strijdliederen gezongen en het bleef nog lang onrustig in de stad. Marketingfacts hield op te bestaan en ging verder op Facebook.

Lees verder

Pinterest; hoe en wat? Een uitleg voor de starter

Je hebt er ongetwijfeld de laatste tijd over gehoord of gelezen; Pinterest is namelijk hartstikke hot. Het virtuele prikbord groeit dan ook als een tierelier. Na de oprichting in 2009, waren er in oktober 2010 zo’n 40.000 gebruikers. Een jaar later was dit aantal uitgegroeid tot 4,9 miljoen. Niet slecht :)

Lees verder

Maak van je treinreis een conceptfabriek

Een treinreis Rotterdam – Utrecht duurt 40 minuten. Ik, en met mij velen, zit twee keer per dag 40 minuten in de trein. Deze tijd kun je gebruiken voor heel veel dingen, tot voor kort was dit voor mij:

Lees verder

En verder…

Om te lachen…

0 Shares:
Dit artikel is 3.446 keer gelezen