In 2009 probeerde ik het al: een contentgirl van het jaar wedstrijd opzetten. We hadden een jury, we hadden een prijs, we hadden een opdracht. Wat we niet hadden waren inzendingen. Eentje maar en die dame won dan ook automatisch. Ze nam de prijs niet aan, want dat vond ze niet eerlijk, maar jammer was het wel. 

Nu zijn er wel vaker wedstrijden en wel vaker verkiezingen en wij willen gewoon niet achterblijven. Dus we wagen nog een poging. Dit keer willen we echter wel inzendingen. En daarom vragen we jouw hulp!

Wat is een contentgirl van het jaar? Wat moet ze doen? Wat moet ze weten? Wie moet ze kennen? Wat moet ze lusten? Kortom: aan welke eisen moet deze dame voldoen? Veel Twittervrienden mag een eis zijn, maar maakt je op zichzelf geen contentgirl. We willen geen populariteitswedstrijd (of in elk geval niet alleen), we willen een wedstrijd die het waard is om te winnen zonder dat je al je vrienden dood hoeft te spammen.

Wij zorgen voor de prijzen en de organisatie en van jou vragen we input. Kom op, lekker crowdsourcen en RT’en, Facebooken, LinkedInnen, etc. We willen zoveel mogelijk suggesties.

0 Shares:
9 comments
  1. dame die het verschil maakt op inhoudelijke content, dus haar blogs etc wil je altijd lezen

  2. Werkzaam in de online wereld lijkt me wel wat om mee te beginnen als Contentgirl 2011. Toch?

  3. En een eigen visie op internet, maar misschien is ook dat wat jij bedoelt, Roos?

  4. Dame die on line inspireert. Door goed gebruik van sociale media en blogs. Die interessante content deelt en overal on line is te vinden. Ik wil graag een kandidaat voordragen. Kan dat al?

  5. Een contentgirl staat voor beter gebruik, betere toegankelijkheid, betere kwaliteit van content en draagt daar op unieke wijze haar steentje aan bij. Ze maakt daarbij uiteraard ook zelf gebruik van moderne media voor communicatie (content-verspreiding).

    Vrouw zijn is een pré, maar geen noodzakelijke voorwaarde :-)

  6. Als de definitie voor contentgirl is 'chick die met het web bezig is', zou de dame (of heer) van verschillende markten thuis moeten zijn. Teksten schrijven, mooie/gebruiksvriendelijke websites kunnen maken, actief op andere blogs/social media. Is het een idee om voor verschillende (nader te bepalen) componenten een 'opdracht' uit te zetten? Een professionele jury (een voor tekstschrijven, 1 voor design, 1 voor webstrategie, oid) bepaalt de winnaar in een bepaalde categorie en de all round winnaar is de contentgirl 2011.

Comments are closed.

Dit artikel is 4.188 keer gelezen