contentgirl2009_2

Contentgirl 2009. Wie wil er niet met die titel vandoor gaan. Nou, dat kan nu. Want dit jaar gaan we prijs voor het eerst uitdelen (maar zeker niet voor het laatst). Maar wie verdient nou die titel? Een vraag waar we ook even over moesten nadenken. Wat moet de dame in kwestie doen of weten om er met de prijs vandoor te gaan? We lagen er daadwerkelijk wakker van. Maar toen hadden we het opeens: eureka! Gelukkig zaten we niet in bad toen we dat historische woord uitriepen, maar gewoon op een terrasje met een lekker wijntje. Dit is wat we bedachten:

We leggen jou – de potentiële contentgirl van het jaar – een probleem voor en vragen je om dat probleem op te lossen.

Degene met de meest effectieve, creatieve, efficiënte en kortom de beste oplossing wordt de contentgirl van het jaar 2009. Dit probleem halen we uit de praktijk zodat jullie oplossingen ook echt iets toevoegen aan de online gemeenschap, want echte contentgirls delen hun oplossingen met anderen.

Om ervoor te zorgen dat wij niet alleenheerser zijn van de wedstrijd zorgen we ervoor dat we een interessante jury bij elkaar verzamelen die jullie ideeën beoordeelt. En om het voor jullie ook interessant te maken winnen jullie behalve eeuwige roem ook nog eens mooie prijzen.

Het probleem

We hebben 2 cases voor je in elkaar gedacht. Je kunt zelf kiezen met welke case je graag aan de slag gaat.

Case 1

Stel je werkt bij een goed doel. Dit goede doel haalt enorm veel geld binnen via donateurs. In een aflevering van Kassa wordt jouw werkgever enorm onderuit gehaald omdat er met het geld van donateurs wordt belegd. Hierdoor is heel veel geld verloren. Elke gedoneerde euro blijkt nog maar 25 eurocent waard te zijn (zo berekend Kassa). Daarnaast blijkt uit onderzoek van Kassa dat ruim 90 procent van de donateurs tegen het beleggen van gedoneerd geld is. Donateurs zullen van zich laten horen. Dit gebeurt onder andere ook via social media, zoals Twitter, blogs, Hyves en Facebook.

Jouw werkgever vraagt jou om een social media strategie op te zetten om inzicht te krijgen in alles wat er geschreven / gezegd wordt en om eventueel te reageren om antwoord te kunnen geven op de vragen die leven. Wat adviseer je die hoge heren en dames van de directie dan?

  1. Welke middelen zet je in en welke platformen?
  2. Hoe zet je die middelen in?
  3. Wat moeten ze vooral niet doen?
  4. Aan welke factoren meet je je succes of falen af (KPI’s)?

Case 2

Stel je werkt bij een bank. Een behoudende organisatie met maatschappelijke verantwoordelijkheid, de laatste tijd weinig goed nieuws te melden en in beeld als schuldige van de recente kredietcrisis. Daarnaast is de organisatie bezig met bezuinigingen en op zoek naar en middenin de uitvoering van allerlei maatregelen om efficiënter te werken, maar tegelijkertijd de klant te bedienen. Het bedrijf wil dichterbij de klant staan en weten wat er speelt. Niet alleen om de public relations op te vijzelen, maar ook om de klant beter te kunnen bedienen door hem beter en van dichterbij te leren kennen. Jij krijgt van de directie de opdracht om een social media strategie te bedenken voor de bank.

Doel: Opvijzelen PR en te weten komen wat er bij (potentiële) klanten speelt om producten en diensten daar beter op af te kunnen stemmen. Verkoop is niet het hoofddoel, maar geen misdaad.

  1. Welke middelen zet je in en welke platformen?
  2. Hoe zet je die middelen in voor de bank?
  3. Wat moeten ze vooral niet doen?
  4. Aan welke factoren meet je je succes of falen af (KPI’s)?

De uitwerking

mailenJe bent redelijk vrij in de uitwerking van het probleem. Wel moeten alle bovenstaande vragen beantwoord worden. Dat mag in de vorm van een tekst, een powerpoint, een filmpje, een fotostrip; dat laten we aan jou over. Je bent redelijk vrij in de uitwerking van het probleem. Wel moeten alle bovenstaande vragen beantwoord worden. Dat mag in de vorm van een tekst, een powerpoint, een filmpje, een fotostrip; dat laten we aan jou over. Mail jouw oplossing, idee of concept  vóór 31 december 2009 naar contentgirls@gmail.com.

De prijzen

Allereerst natuurlijk eeuwige roem, extra eeuwige roem zelfs omdat je de allereerste winnaar zal zijn van de Contentgirls van het jaar prijs. Maar daarnaast hebben we ook echte prijzen:

  • Een pluim t.w.v. 100 euro
  • Het boek: Secrets of social media marketing
  • Het boek: De weekenden waren voor haar
  • Een beautypakket van de Body Shop t.w.v. 25 euro
  • Een interview met foto’s en natuurlijk genoeg ruimte om jouw (personal) online brand te promoten op de homepage van Contentgirls
  • Een mooie trofee voor op de vensterbank, zodat al je vrienden weten dat jij de enige echte Contentgirl 2009 bent

prijzen2

De jury

jury-erikErik Hartman

Drs. Erik M. Hartman (Hartman Communicatie bv) is adviseur op het gebied van informatiearchitectuur, contentmanagementstrategie en communicatiestrategie.

Erik is auteur van de HartmanGIDS, een overzicht van content management systemen in de Benelux, en AIIM gecertificeerd trainer in Business Process Management (BPM) en Information Search, Organization and Discovery (IOA). Deze trainingen behandelen de basis van succesvolle implementaties van informatiemanagement: contentanalyse en procesanalyse.

Samen met cm-goeroe Bob Boiko is Erik initiatiefnemer van TIMAF (The Information Management Foundation), dat elk jaar best practices publiceert op het gebied van informatiemanagement. TIMAF verenigt daarmee alle subdisciplines; van records management, document management en content management tot business analytics.

jury-charlotte

Charlotte Snel

Charlotte Snel is tekstschrijver en gespecialiseerd in schrijven voor het web. Zij geeft daarnaast advies aan grote en middelgrote organisaties op het gebied van (internet)communicatie. Charlotte richtte in 2001 Tekst! op. De naam zegt het al: wie tekst nodig heeft, kan bij Tekst! terecht. De teksten van Tekst! zijn effectief, origineel, duidelijk en geschreven in de taal van de doelgroep. Charlotte is geen echte nerd, maar heeft wel sinds haar eerste schreden op internet een fascinatie voor de eindeloze mogelijkheden van het net.

Merel Roze

jury-merelBegon in 2001 met haar weblog op Merelroze.com, dat zou uitgroeien tot één van de populairste Nederlandse blogs.

Sinds 2004 werkt ze als zelfstandig tekstschrijver. Ze schreef twee romans: Fantastica (2006) en De weekenden waren voor haar (2008).

Eind 2009 verschijnt van haar en Chrétien Breukers het boek Schrijfwijzer voor het web. Ze was columnist voor NRC Handelsblad en Libelle.

jury-xafXaviera Ringeling

Initiatiefnemer van Contentgirls, spreker, social media specialist en evangelist, communitybuilder en professioneel kletstkous en vrijetijds-nerd. Sinds 1998 actief online als gebruiker, verbruiker, maar ook bouwer en schrijver. Binnen geweest bij verschillende bedrijven als gedetacheerd internet specialist, van start-ups tot overheid – van internetbedrijf tot bedrijf dat op internet wil..

Nu door de week vooral Afdelingshoofd bij een bank, waar ik leiding geef aan een team van webprofessionals. Daarnaast geef ik sinds kort workshops over alles des webs. Druk? U hebt mij door!

jury-reinoutReinout Wolfert

Reinout Wolfert werkt als webanalist bij SNS Bank. Als kind van de 2.0 generatie deelt hij zijn kennis en ervaring op het gebied van conversieoptimalisatie graag met anderen. Dat doet hij via zijn website www.webanalisten.nl, opgericht samen met Ton Wesseling (mede-oprichter Orange Valley).

Een deel van zijn tijd bij SNS Bank besteed hij aan webanalytics en (muti variatie) testing. Daarnaast draait hij regelmatig mee in projecten die gericht zijn op de (door)ontwikkeling van nieuwe media. Bijvoorbeeld de redesign van snsbank.nl, het herontwerp van de webformulieren, de implementatie van het nieuwe webanalyticspakket en de ontwikkelingen van inbound marketing technieken binnen nieuwe media.

De voorwaarden

  • Per deelnemer is maar één inzending mogelijk
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd, gediscussieerd of gefulmineerd
  • Onderzoek is goed en het raadplegen van bronnen ook, plagiaat worden we niet erg enthousiast van
  • Alleen vrouwen mogen meedoen – sorry guys!
  • Sluiting van de wedstrijd is 31 december 2009

Sponsoring

Wil je graag een steentje bijdragen aan deze wedstrijd? Graag! Je kunt dat op verschillende manieren doen:

  • Plaats ons logo op je website. Het logo vind je hieronder de link naar het bestand is: https://www.42bis.nl/wp-content/uploads/2009/09/contentgirl2009-home.jpg
  • Promote ons in je netwerk: zit je bij een LinkedIn-groep of Hyves met veel vrouwen of heb je veel followers op Twitter: deel dan de link naar deze pagina met je vrienden of followers.
  • Is dit jaar geen gouden jaar voor jou, maar zou je volgend jaar wel wat bijdragen aan de Contentgirl 2010 wedstrijd? Neem dan nu alvast contact met ons op. Het wordt een feest waar je bij wilt zijn!

Heb je een link geplaatst of ons logo? Laat het ons dan even weten en stuur de link van de plek waar het staat. Wij zorgen er dan voor dat je in onze sponsorlijst komt!

contentgirl2009-home

We werden al genoemd op:

Moet jouw naam hier ook bij staan? Laat het dan even weten!

0 Shares:
5 comments

Comments are closed.

Dit artikel is 5.167 keer gelezen