Sinds drie weken is de beta-versie van Nuzzel live. Dankzij Nuzzel weet je in korte tijd wat populair nieuws is binnen je Twitter- en Facebook-netwerk. Ik heb Nuzzel een tijdje mogen beta-testen en deel mijn ervaringen en bevindingen graag in deze blog.

Nuzzel filtert in korte tijd nieuws dat door meerdere mensen binnen je Facebook- en Twitter-netwerk gedeeld is. Zo krijg je inzicht in nieuwsartikelen die populair zijn binnen jouw netwerk.

Voorbeeld Nuzzel pagina na inloggen
De populairste nieuwsartikelen worden als Thumbnails getoond

De populairste nieuwsartikelen staan bovenaan. Nuzzel zorgt er dus voor dat je relevante artikelen niet hoeft te missen en presenteert ze op een aantrekkelijke manier. Zo blijf je op de hoogte van actuele artikelen binnen jouw vakgebied en/of wereldnieuws.

‘Nuzzelen’ op Twitter en Facebook

Ik spot elke keer dat ik inlog meerdere actuele artikelen en interessante nieuwe auteurs, die het waard zijn om te volgen op Twitter. Nuzzel zorgt dat je ook op een creatieve manier en snel aan kan haken op populaire discussies of actuele artikelen die veel gedeeld zijn of waarschijnlijk veel gedeeld zullen worden. Na het inloggen ben je namelijk binnen een minuut geïnformeerd over wat voor nieuws er overwegend populair is binnen jouw Twitter netwerk. Je kan filteren tussen ‘hot topics’ van het afgelopen uur, de afgelopen vijf dagen of de afgelopen week.

Nadat je jouw Twitter-account aan Nuzzel gekoppeld hebt, krijg je direct een public feed. Daarmee deel je eenvoudig jouw Nuzzel timeline met anderen. Zo maak je inzichtelijk wat voor interessante mensen je volgt en welke actuele informatie zij delen.

Mijn public feed

Net als bij Hootsuite kan je eenvoudig reageren op tweets, retweeten of tweets als favoriet markeren. Voor een beta-versie vind ik het een veelbelovende tool voor bloggers, journalisten en mensen die graag up to date blijven over ‘hot topics’ van vrienden. Je kan ook zien wie van de personen die je volgt, al op het populaire item gereageerd hebben.

De integratie met Facebook zorgt er nu alleen nog voor dat je populaire berichten ook direct op Facebook kan delen. Wie weet kan je straks ook de populairste nieuwsberichten die het meest geliked zijn door jouw Facebook vrienden ‘Nuzzelen’.

Oprichter

De oprichter van Nuzzel is Jonathan Abrams. Jonathan was onder andere oprichter en CEO van Socializr, de sociale gaming site Friendster en HotLinks. Eerder werkte hij als software engineer bij Netscape and Nortel. Adviseurs van Nuzzel zijn onder andere Ryan Holmes, CEO van HootSuite en Jay Adelson, voormalig CEO van Digg.

Nuzzel testen?

Ik mag nog drie mensen uitnodigingen om Nuzzel te testen. Als je een uitnodiging wilt hebben, laat me dat dan weten in de comments. De eerste drie ontvangen dan van mij direct een uitnodiging om te beta-testen. Uiteraard zal ik je dan ook op Nuzzel volgen.

Ben jij nieuwsgierig naar Nuzzel? Waarom zou jij het wel of niet gebruiken? Heb je vragen of opmerkingen over Nuzzel? Stel ze gerust hieronder!

0 Shares:
3 comments
  1. Lijkt mij een zeer interessante tool. Voor bedrijven is het steeds belangrijker om al het nieuws in de gaten te houden, dit te delen en hier op in te springen. Ik wil Nuzzel graag testen.

    1. Hi Vivienne, dat denk ik ook! Ik mail je graag de uitnodiging. Ik zal je even contacteren via jouw website zodat je met Nuzzel aan de slag kan. Laat zeker ook even weten hoe jij Nuzzel inzet als Freelance journalist.

Comments are closed.

Dit artikel is 8.661 keer gelezen