Je hebt uren zitten zwoegen op een blogartikel. Dan wil je natuurlijk ook dat die gelezen wordt.
Zorg daarom voor een goede titel. De titel is het eerste wat je volgers op Twitter of je websitebezoekers lezen.

Een goede titel verleidt tot lezen.

Ga maar na als je in de supermarkt langs de tijdschriften loopt.

Roepen de titels op de  voorpagina’s je niet toe dat je jezelf ernstig tekort doet als je het blad niet leest?

  • Goede koffie & gratis wifi: DE werkhotspots
  • Zo ontsaai je je werkoutfit
  • Alles over het nieuwe werken
  • Help! Ik krijg m’n huis niet gestyled. 10 simpele tips van experts
  • 293 x hotte herfst
  • de 45 beste beautytips ever
  • Flirty dresses voor elk figuur

Ik bedoel, wie wil er nou niet in een hippe werkoutfit in de meest trendy hotspot op de nieuwe manier zitten te werken en thuiskomen in een gestyled huis waar je je vent verleidt in een flirty dress?

De kans is echter groot dat jij in je pyjamabroek zit te zweten op een blogartikel in een chaotisch huis met slechte koffie.

Maar een goede titel maken? Dan kun jij vanaf nu ook met deze vijf regels.

Refereer aan:

1. Krijgen wat je wil (gezondheid, geld, lifestyle, tijd, relaties)

  • Alles wat je wilt weten over ..
  • De beste .. onder de .. euro
  • 5 manieren om meer te verdienen in minder tijd
  • Hoe schrijf je een blogartikel in 20 minuten
  • Creëer een website om trots op te zijn

2. Problemen

  • Is jouw website voldoende beveiligd?
  • Social media marketing do’s en don’ts
  • De grootste gevaren van ..
  • 10 goede manieren om niet..
  • Wat je .. je niet vertelt over..

3. Feit en fictie, geheimen, waarheid en leugen

4. Hoe doe ik dat?

  • Hoe plan je de ultieme marketingcampagne?
  • 3 LinkedIn tools die je waarschijnlijk nog niet kent
  • 10 marketingtips van experts (maandag op mijn blog :)
  • Een snelle manier om..
  • 9 verrassende manieren om ..

5. Beste/slechtste

  • De beste manier om..
  • De top 10 van ..
  • De belangrijkste..
  • 5 redenen waarom .. beter is dan ..
  • De mooiste kampeerplekken in Nederland

Nog meer inspiratie nodig? Check 102 Headline-Writing Formulas van Chris Garrett.

Of loop even langs het tijdschriftenrek in de supermarkt.

En nu jij: wat vind jij voorbeelden van onweerstaanbare titels?


Geschreven door