Wie ben je, wat doe je en welk ijsje vind je het lekkerste?
Guido Gihaux, Manager Customer Experience bij de ANWB, dol op Ben en Jerry’s free cone day.
Sinds wanneer Twitter je?
Sinds 2008.
Kind je hebt veel volgers, hoe kom je daaraan?
Het varieert erg. Ik krijg gemiddeld 40 aanmeldingen en 30 afmeldingen per dag. In de loop der tijd bouwt het aardig op.
Wanneer volg je iemand terug?
Ik volg eigenlijk altijd iemand terug. Bekijk de eerste tweets nadat ik hem/haar volg en mocht het interessant zijn, zet ik hem op mijn “intensief volgen lijstje”.
En wanneer écht niet?
Vooral als aziaten mij in hun moerstaal mailen. Daar kan ik helaas niet zoveel mee.
Noem jouw 3 dones en not-dones op Twitter.
Dones
- Heb respect voor elkaar
- Wees je bewust waarom je Twitter inzet en met wat voor doel
- Voeg wat toe
Not dones
- 1500 tweets per dag sturen
- Niet reageren op vragen of DM’s
- Een twitter account hebben en dan zeggen dat aan social media doet
Houd je nog wel bij wat er op Twitter wordt gezegd met zoveel volgers? En hoe doe je dat?
Nee, ik hou niet alles bij. Niet alles is ook aan mij gericht of voor mij relevant. Ik heb ook direct lists voor personen of hastags die mogelijk voor mij interessant zijn. Berichten, retweets of DM’s hou ik altijd bij. Vragen beantwoord ik standaard. En ja, hoe doe ik dat… zaten er maar 24 uur in een dag? Gewoon goed zoeken naar dat extra uurtje.
Wat is jouw geheim? Waarom lukt jou, wat vele anderen graag zouden willen: gevolgd worden door een hele hoop mensen?
Ik krijg wel eens vragen op congressen of van bedrijven dat ze ook zoveel followers willen. Het is heel simpel: voeg waarde toe en mensen vinden je. Wees relevant en val op.
Levert Twitter je ook wat op? En wat dan?
Ik spreek regelmatig op seminars of geef lezingen of hoorcolleges. Maar kan er niet van leven.
Wat vind je het nadeel van Twitter?
De kunst is om het in 140 karakters te krijgen. Soms heb je net dat ene zinnetje nog nodig. Als dat blijkt, is Twitter misschien niet het juiste kanaal.
Heb je het idee dat je grote groep volgers je invloed geeft?
Nee, ik heb niet gevoel dat dat gebeurt.
Word je wel eens benaderd om je volgers in te zetten voor een goed doel, commercieel of iets anders? En hoe reageer je daarop?
Ik zie weleens goede doelen voorbij komen. Ik doe er alleen wat mee als ik erachter sta of als ik de actie briljant of erg leuk vind. Hetzelfde geldt voor commerciële berichten. Als het niet van waarde is voor mijn followers, dan ga ik het ook zeker niet posten.
Wat is de meest gehoorde opmerking die je van mensen over je twittergedrag krijgt?
Ik krijg soms de reactie “Guido, heb jij ook nog een leven naast social media?”
Welke van de lijsten waar je opstaat vind je het coolst?
Daar hou ik me niet zo mee bezig.
Waarom zouden (nog meer) mensen jou moeten volgen?
als je op het vlak van connected devices (dus internet, apps of wat voor scherm dan ook) op de hoogte wilt blijven, doe dan vooral de followknop indrukken.
Guidogihaux vind je hier op Twitter
Ook interessant
Comments are closed.