Je kunt een creatieve etaleur inzetten om je etalage een boost te geven. Maar je kunt met je winkelruit natuurlijk ook gewoon een publiekstrekker worden! Hoe?
Stop innovatie in je reclameboodschap op straat en nodig voetgangers uit om je product beter te leren kennen door interactie.


interactive displayStarbucks in Toronto en Vancouver promoot Tazo Tea via een interactieve display op hun etalageruiten. Op deze manier nodigt Tazo Tea de voetgangers uit om de ingrediënten van hun product te leren kennen. Door aanraking en interactie met het scherm kunnen ze spelen met het product via een kolibrie, een vlinder of een draak. Leuk, innovatief en creatief.

Ingrediënten: Een etalageruit, een interactieve display, jouw verhaal en een glazenwasser.

Hoe nieuw is het eigenlijk?

In de brandstore van Ralph Lauren Londen is het al langer mogelijk om 24 uur per dag de collectie te bekijken. In de etalage is een grote interactieve winkelruit geplaatst en via het touchscreen kunnen voorbijgangers door de collectie bladeren en een aankoop doen. De interactieve winkelruit is ook geplaatst op de tennistoernooien Wimbledon en U.S. Open. Er wordt duidelijk steeds meer nagedacht over interactie met consumenten na sluitingstijd. Geslaagde voorbeelden van acties in etalages waren er ook al van Society, Adobe, Nokia, Chanel en Score.

httpv://www.youtube.com/watch?v=lurwA5bT8n0

Stassen Hifi in Nederland zocht twee jaar geleden een creatieve manier om hun klanten te informeren over hun verhuizing. Daarom besloot het bedrijf de etalage op de oude locatie te veranderen in een groot touchscreen. Voorbijgangers konden de interactieve etalage aanraken, om  informatie te verkrijgen over de nieuwe locatie en over producten en aanbiedingen.

interactive windowdisplayDe vituele shopwindows winnen steeds meer terrein, zoals in de nieuwe Supertrash in de Leidsestraat met een super sized HD screen van 2,5 m hoog.

Weg met die muffe winkelruiten en hun etalagepoppen. Boost your window! Het uitzicht van een gezellig restaurantje in een winkelstraat wordt er wel minder op…misschien een dubbelzijdige display?

Tip: de site van Tazo Tea zelf is overigens ook de moeite waard!

0 Shares:
2 comments
  1. Zelf etaleur zijnde, en dat ondertussen al meer dan 30 jaar zie ik natuurlijk niet graag de vermelding alsof een etalage muf en oud is, etalagepoppen al evenmin. Voor deze laatsten heb ik trouwens een nieuwe dienst opgericht en de vraag naar etalagepoppen is nog steeds groot.

    Wat wél waar is is het feit dat dingen veranderen, daar kan geen mens naast kijken. Persoonlijk vind ik het best kunnen dat etalages meegaan met hun tijd, maar ik zie hier dan ook meer een combinatie van verschillende media in één etalage.
    Een klassieke etalagepop met in dezelfde etalage een groot scherm met bewegende beelden, dat kunnen films zijn maar eventueel ook een bewegend kleurenpalet dat bij de aangeboden kledij past. Sfeerbeelden of beelden van een modeshow … mogelijkheden genoeg.
    Daarnaast ook nog een interactief touchscreen moet ook nog kunnen.

    Het belangrijkste hierbij is dat de aandacht van de voorbijganger, mogelijke klant, getrokken wordt.

    Mooie artikel trouwens ;-)

Comments are closed.

Dit artikel is 4.224 keer gelezen