De eigenaar van een Ierse pub in Stockton zet Facebook op een originele manier in. Niet als marketinginstrument, maar als doorbitch. Wil je deze pub na 9 uur ‘s avonds binnenkomen, dan zul je eerst de Facebookpagina moeten liken.

Je profiel wordt vervolgens gescreend door de eigenaar Tony Mannor en alleen als daar geen rare dingen te vinden zijn, mag je de pub in. De uitsmijter staat bij de deur met een computer, om je pubvriendschap nog eens te controleren.

Facebookcontrole zorgt voor veiligheid

Het systeem werd ingevoerd omdat de stijgende populariteit van de pub niet alleen gezellige gasten aantrok, maar ook steeds meer vervelende. Volgens Tony werkt de nieuwe manier van deurcontrole uitstekend en zijn er sinds de invoering ervan vrijwel geen problemen meer met ongewenste gasten. De vaste klanten hebben dan ook geen moeite met de maatregel en voelen zich veilig in de pub.

Net als menselijke gezichtsherkenning

De inzet van Facebook zorgt voor een eerste schifting en helpt een handje in de sociale controle. Daarnaast kent de eigenaar (waarschijnlijk mede dankzij de initiële Facebookcheck) zo’n 75% van de mensen op zijn gastenlijst van gezicht, wat ongetwijfeld ook bij zal dragen aan beter gedrag van het pubpubliek.

Wat denk jij, is dit iets wat we in het Nederlandse nachtleven ook kunnen gebruiken?

BRON: Oh Gizmo

 

0 Shares:
1 comment
  1. Hoi Claartje, als het goed is kan een pagina helemaal geen persoonlijke gegevens zien van zijn fans…
    alleen de openbare berichten.

    PS. natuurlijk hoop ik dat we in Nederland niet zo gek zijn om dit te doen (alhoewel ik eigenlijk nog niet zeker wat ik hiervan vind).

Comments are closed.

Dit artikel is 4.890 keer gelezen