Een aantal maanden geleden postte ik een link over ondernemers en de Linkedin Bedrijfspagina. Ik verbaasde me erover dat er maar weinig ondernemers zijn met een bedrijfspagina op Linkedin. Ongeveer 1 op de 9 Nederlandse bedrijven heeft een bedrijfspagina. Het aantal is nog altijd hetzelfde. Terwijl er toch zo veel voordelen zijn aan een bedrijfspagina.

Waar blijft het MKB?

10 jaar geleden hadden veel bedrijven nog geen website. Een bedrijf in 2013 zonder website is nauwelijks voor te stellen. Zo zal het ook gaan met bedrijven zonder sociale media over 5 jaar. Zonder sociale media bestaat jouw bedrijf in 2018 niet meer. Een aantal bedrijven (vooral éénpitters en de grote jongens ) beseffen zich dit terdege en zijn goed te vinden op sociale media. Maar waar blijft het MKB? Zowel  kleinere als grotere MKB organisaties lijken de weg naar sociale media nog niet gevonden te hebben.
linkedin5 (2)

Voordelen Linkedin bedrijfspagina

Een bedrijfspagina op Linkedin geeft jou als ondernemer de mogelijkheid om meer over je bedrijf te vertellen. Het laat zien waarom een potentiële klant of opdrachtgever jou moet inhuren of jouw product zou moeten aanschaffen. Een Linkedin bedrijfspagina zorgt voor profilering, meer business maar vooral voor meer ‘traffic’ naar de website.

Derden kunnen jou benaderen

Een groot voordeel is dat je via de bedrijfspagina door iedereen, als je staat toegevoegd als contactpersoon, op Linkedin benaderd kan worden. Daarvoor hoeft iemand die geïnteresseerd is in je organisatie, product of dienst, maar geen 1e graads Linkedin connectie is, alleen maar te klikken op; ”stuur een bericht” (send a message). De contactpersoon ontvangt zijn bericht in zijn Linkedin mailbox. Hoe leuk is dat?

Ebook Linkedin bedrijfspagina

Omdat mijn eerste blog niet voor een verandering heeft gezorgd heb ik nu een gratis ebook geschreven over het Linkedin Bedrijfsprofiel. Dit e-book gaat over hoe je een Linkedin bedrijfspagina maakt en wat daar verder bij komt kijken.

Wil je dat jouw pagina een succes wordt met veel bezoekers, aanbevelingen en volgers? Dan is het zaak om, op regelmatige basis, tijd te besteden aan het up-to-date houden van deze pagina. Dat doe je door het plaatsen van updates en scoren van volgers en aanbevelers naar jouw bedrijfspagina.

Ben jij klaar met het maken van jouw bedrijfspagina?

Dan heb je dit al staan:

  • Een bedrijfspagina met een afbeeling en logo
  • Bedrijfspagina is gekoppeld aan alle werknemers
  • Meerdere services of producten
  • Aanbevelingen
  • Groepen in de kijker
  • Volgers bedrijfspagina
  • Regelmatig updates

Heb je dat? Dan is het  niet  meer nodig dat je dit ebook leest.

Linkedin blijft zich verbeteren

Er valt nog veel meer over de bedrijfspagina te vertellen. Linkedin blijft doorgaan met het doorvoeren van verbeteringen. Het belangrijkste blijf dat jij als ondernemer of iemand anders in de organisatie er mee aan de slag gaat. Heb jij nog nuttige tips over Linkedin bedrijfspagina of vragen? Post ze dan hieronder. Succes met het maken van jouw Linkedin bedrijfspagina!

 

0 Shares:
Dit artikel is 10.333 keer gelezen