Het gaat lekker met mijn sollicitatiecampagne! Mijn site is vanaf november 2010 al in de lucht. Vanaf april 2011 (na mijn recente studies en specialisaties) ben ik actief aan het solliciteren met mijn website Solliciteren 2.0 | Een nieuwe weg naar een nieuwe baan.
Ik heb de eerste resultaten die er toe doen, op een rijtje gezet.
Mijn resultaten
Mijn eerste sollicitatiecampagne is goed bezocht!
- Unieke bezoekers per maand: 490
- Pageviews per maand: 670
- Tijd op de site: 2 min.
- Bouncepercentage: 44,12%. Best veel, maar er zitten natuurlijk veel kijkers tussen.
- Nieuwe bezoeken: 85,29%. Welkom nieuwe bezoekers!
- Zoekwoorden, waarop mijn website naar voren kwam: “jolanda peet”, “jolanda peet cv”, nieuwe job blog, twitter jolanda peet, bijbaan meerkerk 15 jaar, curriculum 2.0 (deze laatste is wel een leuke, daar ga ik iets mee doen)
- Refferals: Twitter, LinkedIn en Contentgirls
- Grappig is dat nog 38% van de organische Google resultaten af komt.
Wat komt hieruit?
Twee hele leuke job opportunities zijn mij aangeboden, waarvan er één vorige week is afgevallen. Dat was een functie als communicatie adviseur bij een leuk bedrijf in Huizen. We waren nog maar met z’n tweeën over. Ik verloor het op kennis. Ze bedoelen werkervaring denk ik. Ik heb er bewust niet naar gevraagd, klaar voor het volgende aanbod elders. Met mijn recente studies heb ik de meest actuele kennis in huis. Dit is echter een nieuwe ingang voor mij, dus ik moet nu werkervaring gaan opbouwen!
De nieuwe website van Verschoor reizen
En met nog meer werkervaring opbouwen ben ik al begonnen! Naast de werkzaamheden aan alle online titels die ik bij Reed Business al heb gedaan, is mij gevraagd om eens te kijken naar de webteksten van Verschoor reizen bv. De website bestond nog uit wat verouderde en stoffige teksten. Met de komst van een nieuwe website hebben ik en Jacco Verschoor deze klus aangepakt. Tijd voor een gezellig uitje of een leuke reis! De social media kanalen worden inmiddels ook aangepakt bij Verschoor reizen. Selectief. En er is nog genoeg te doen bij dit mooie touringcarbedrijf.
Nog één opening uit de eerste campagne
Ik heb nu nog 1 jobopening open staan. Ook een heel mooi bedrijf. Ik zal wel gaan vliegen zo nu en dan..dat is persoonlijk wat minder. Ik heb het niet zo op vliegtuigen. Maar wel een mooie vacature als Management Coördinator. Ik werd door dit bedrijf net voor Pasen benaderd. Een dag later zat ik al in een jobinterview. Dezelfde dag kreeg ik per e-mail een DISC test. Testen doen het niet zo goed bij mij! Of ik ben uiterst gesloten of ik ben zo sociaal dat ik heel goed op service pas. Dat pas ik ook. Maar dat is niet het enige voor mij.
Het één sluit het ander niet uit, combineer je passies!
En daarom ga ik mijn online ambities en capaciteiten vertalen naar de sportbranche! Want ik ben ook hierin actief. In werk in deze branche als leiding en webmaster voor een vereniging voor turnen en streetdance. Er komen nog leuke nieuwe projecten aan voor komend seizoen! Maar dit is niet een fulltime job en daarbij doe ik het webmaster gedeelte vrijwillig. Dus waarom zoek ik mijn nieuwe baan niet in deze energieke branche? Het is eigenlijk heel logisch en toch heb ik altijd voor leuke en commerciële online titels gewerkt. Verandering van spijs doet eten. Nou, dat mag er in mijn geval nu wel eens van komen.
Nieuwe campagne | andere doelgroep
Volg mij op mijn weg naar een leuke baan in de sportbranche! Niet geschoten is altijd mis en mijn passie is niet alleen online en commercieël, maar ook zeker sport. Combineren dus!
Update 9-5-2011
Ik krijg weer een nieuwe kans! Dit keer een leuke functie in SEO in een hele andere branche. Ik krijg een uitnodiging voor een eerste afspraak, waarover later wellicht meer. Yeah! Ik heb er zin in.
Comments are closed.