Twitter zoekt steeds meer de combinatie op met TV en adverteerders. En dat is niet zo vreemd, want we tweeten te pas en te onpas over wat we op de kijkbuis zien. Wat je misschien nog niet wist – maar na het kijken van onderstaande video wel – is dat TwitterAds meer en meer uit jouw tweets kan halen. Niet ten faveure van jouw Twitterplezier, maar om het adverteerders makkelijker te maken je te benaderen. Via Twitter.

Hoe werkt dat?

Tijdens Cannes Lions 2013 liet Twitter zien wat zij met data visualisation kunnen doen voor adverteerders.
Reclameblokken met commercials worden uitgezonden voor, tussen en na TV-programma’s. Twitter kan, samen met adverteerders een koppeling maken tussen de commercial en het TV-programma waar de commercial ‘bijhoort’. Twitter kan ook zien wie er over dat TV-programma tweet. En die data kunnen zij aan adverteerders leveren, zodat het voor hen makkelijker wordt TV-kijkers ook via Twitter te benaderen.

Laten we duimen… voor creativiteit

Hoewel ik aan de meeste reclames een hekel heb, die alleen nog maar versterkt wordt door de herhaling, herhaling, herhaling, herhaling, herhaling en herhaling, zitten er soms ook creatieve, ontroerende of humoristische pareltjes tussen. Als juist die partijen de stap naar TwitterAds maken, is het misschien een toevoeging waar we wél vrolijk van worden. Nu is het nog niet exact bekend wanneer dit hele gebeuren in Nederland beschikbaar komt, maar er wordt gegokt op begin 2014.

Dus laten we vast beginnen met duimen voor adverteerders die leuke gesprekken weten aan te zwengelen. Die gevat zijn en ons laten lachen. Zodat we in reclameblokken vrolijk over kunnen blijven schakelen naar Twitter. En laten we vooral ook duimen dat het nog héél lang duurt voordat de schoonmaakmiddelenindustrie Twitter heeft gevonden.

0 Shares:
Dit artikel is 4.724 keer gelezen