Hoe vaak je wel niet een artikel of blog tegen komt op het web en er bij denkt: had ik dat maar geschreven? Of bedacht. Dat ik liever lui dan moe ben, weten de mensen om me heen zo langzamerhand wel.

Hebben ze zo’n 42 jaar aan mogen wennen en ze vinden me er niet minder lief om. So they say. Maar dat geheel terzijde. Dat liever lui dan moe zijn manifesteert zich ook in hoe ik met mijn schrijverij omga. Boordevol blogideeën en contentconcepten, maar ze daadwerkelijk het wereldwijde web op zwieren laat ik vaak achterwege.

Bij gebrek aan tijd doordat ik te druk ben met de wereld te redden… euhm, zin. Ik kan hier uitweiden over waarom ik zo ruggengraatloos ben en niet genoeg tijd investeer in het gewoon uitschrijven van die stukjes/aanmaken van die blogs/uitwerken van die contentconcepten. Of ik kom ter zake en vertel waarom ik dit stukje nu wel schrijf.

….

Dat laatste dus. Want dat eerste verreist uiteraard teveel van mijn tijd zin. Die ik niet heb. Het komt erop neer dat ik dit stuk schrijf uit afgunst. En bewondering. Voor de mensen die wel hun briljante ideeën uitwerken en met de wereld delen. De trigger hiervoor was een twitteraccount dat ik een paar weken geleden via via heb ontdekt. Ik tweette er dit over:

BLØF

De makers van dit account bieden je elke dag een zin die BLØF-zanger Paskal Jakobsen in de toekomst nog eens echt gaan zingen in een liedje ‘over de appelmoes van zijn gevoelens’. Een parodie dus. Wat een geweldig account, bedacht ik enthousiast. Want ook iedereen die mij kent weet: ik moet spontaan braken van de teksten van BLØF. En velen met mij. Ik sloeg mezelf weer eens tegen het hoofd. Want hoe stom is het eigenlijk dat je als contentmaker niet zelf op het idee komt om van zo’n eenvoudig gegeven een ware volgermagneet te maken? Heel stom!

 

@BLOF_teksten heeft nu 3445 volgers en dat aantal groeit gestaag.

Meer van die contentparels

Ik heb sinds de ontdekking van @BLOF_teksten bijgehouden hoeveel content ik tegenkwam (op Twitter, Facebook, sites) die ik zelf had willen verzinnen, maar door anderen beter zijn uitgewerkt. Kan er zo een top tig van maken, maar ik hou het bij een bescheiden 2. Het één is een concept, het andere een specifieke post op een verder best leuke, maar niet per se briljante site.
1. Lichtuitspotuit.nl samengesteld door @jbartelds & @rddv. Een groot lexicon der bijna vergeten Nederlanders. Je hebt je vast wel eens afgevraagd wat er van Sarah Geels (wie?) is geworden? Grote kans dat lichtuitspotuit.nl je daar het antwoord op kan geven. Categorie briljant concept.
2.12 Ways To Achieve The Very Best Glamour Shot. Categorie hikken-van-het-lachen-postje op een verder ‘mwa’ site. Maar ik had het willen bedenken. Want nu ik dit op schrijf en nog een keer langs die foto’s scroll, moet ik weer giechelen. Hold on to your collar.

Als ik zo mijn bookmarks van afgelopen weken bestudeer, kan ik concluderen dat het briljante vaak zit in een enkel postje. Categorie 2 dus. Als de makers van die sites nou eens meer van die contentparels zouden kunnen maken. Worden ze zo een categorie 1.

En nu ga ik even mijn opgeslagen WordPress-concepten weer eens nader bestuderen. Last time I checked waren het er 48. Moet toch minstens van de helft een redelijk blogje kunnen maken. Toch?

*titel is vrij naar welke BLØF-tekst dan ook


Geschreven door