Of je nu een fysieke winkel of webwinkel hebt, het liefst spreek je de doelgroep offline en online aan. Een paar innovatieve ondernemers hebben hiervoor een oplossing gevonden en hebben offline naar de online wereld gehaald en andersom.

Videoclip shopping

Hoe vaak komt het niet voor dat in een videoclip of programma iemand een outfit aan heeft dit je dolgraag zou willen hebben. De vraag is dan: waar kun je zoiets kopen? Online modewinkel Ssense heeft daar wat op gevonden en lanceerde ‘The worlds first interactive shoppable video clip’. In deze videoclip kun je met één druk op de knop de kleding bestellen die de artiesten dragen. Er verschijnt een pop-up scherm met een link naar de website van Ssense waar je het desbetreffende artikel gelijk kunt kopen.

Check ook het filmpje hier

Een gave ontwikkeling en een mooie nieuwe mogelijkheid van adverteren.

Facebook likes real-time zichtbaar in winkel

Bij de C&A in Brazilië hebben ze een nieuwe innovatieve manier gevonden om internet naar Real life te halen. Een nieuw initiatief genaamd ‘Fashion Like’ laat de mensen in de winkel real-time zien hoeveel likes het betreffende kledingstuk, dat ze bekijken, heeft gekregen. Dit wordt weergegeven op het kledinghangertje. Zo kan men zien hoe populair een kledingstuk is en hierop zijn keuze aanpassen.

Bekijk hier het filmpje:

Nu kun je je afvragen hoe waardevol dit is voor het winkelend publiek. Niet iedereen wil aan wat de hele meute mogelijk draagt en de smaak van sommige mensen valt ook te betwisten. Daarnaast kan het bedrijf het natuurlijk ook manipuleren. Maar voor het besluiteloze type of het kuddedier is dit uiteraard ideaal ;-)

Ik vind het wel een onwijs gaaf initiatief en een mooie intergratie van online en offline. Wat vind jij van dit concept?

Webshop windowshopping

In Den Haag is onlangs een ongewone winkel geopend. Deze winkel is voornamelijk bedoeld voor de window-shoppers onder ons. Dit innovatieve concept heet Twiet.nu en is een etalage die webwinkels naar de fysieke winkelstraat brengt. De etalage is ingericht met boxen waarin webwinkels, personen en organisaties op creatieve wijze hun waar kunnen tonen. Window-shoppers bekijken de producten en winkelen online verder door middel van een Q&R code die ze kunnen scannen.

Maar alleen een box is natuurlijk niet genoeg. Een foto van de box wordt op de website Twiet.nu geplaatst en tegelijk via Facebook en Twitter gepromoot. Zo blijven de volgers eenvoudig op de hoogte van wijzigingen in de etalageboxen én van ludieke acties van de boxhuurders.

0 Shares:
Dit artikel is 2.730 keer gelezen