Je hebt tweeps en je hebt Tweeps. Contentgirls vroeg zich af hoe de Tweeps met hoofdletter met Twitter omgaan. Hoe ga je om met duizenden volgers en een timeline die explodeert? Dat legden we voor aan een aantal reuzetweeps. Dit keer antaldewaij.


Wie ben je, wat doe je en welk ijsje vind je het lekkerste?

Mijn naam is Antal de Waij en ik ben Managing Partner bij Engagement Media, een bedrijf gespecialiseerd in Social Media Strategie en Online Community Management. De combinatie van Hazelnoot/banaan vind ik het lekkerst.

Sinds wanneer Twitter je?

Sinds 2007 twitter ik. Eerst onder een account om het een beetje uit te proberen, later onder mijn eigen naam.

Kind je hebt veel volgers, hoe kom je daaraan?

Als Social media strateeg vond ik het leuk om veel volgers te realiseren, onze klanten vragen daarom. Dus ik heb mijn account bewezen dat het kan :-) Het is een combinatie van nieuwsgierigheid en consistentie. Nieuwsgierig naar andere mensen en wat ze doen en consistent in de manier waarop ik zelf twitter.

Wanneer volg je iemand terug?

Ik volg veel mensen terug, soms een tijdje en wanneer het me verveelt haak ik af. Iemand die bijvoorbeeld RT of waarmee ik een leuke conversatie heb volg ik sowieso terug.

En wanneer écht niet?

Wanneer iemand twitter om het twitteren (bijvoorbeeld : ‘ik zit te niksen’., niks deelt en of rare fratsen uithaalt door in 1 x heel veel te spammen bijvoorbeeld.

Noem jouw 3 dones en not-dones op Twitter.

Do:

  • Wees vriendelijke en behulpzaam
  • Vertrouw dat andere mensen het leuk vinden om contact te hebben en te onderhouden
  • Deel links en wetenswaardigeheden, gebruik hastags voor selectief gebruik door anderen!

do nots

  • Heel veel persoonlijke tweets en alléén maar gesprekken met anderen zonder informatie twitteren
  • Heel veel tweets achter elkaar zodat je timeline vol raakt.
  • Welkom tweets: het lijkt vriendelijk maar wanneer iemand dat veel doet vertel je niks

Houd je nog wel bij wat er op Twitter wordt gezegd met zoveel volgers? En hoe doe je dat?

Ik gebruik hiervoor Hootsuite. Daarin heb ik kolommen aangemaakt met onderwerpen die ik leuk en interessant vind. Bijvoorbeeld #durftevragen en #onlinecommunitymanagement

Wat is jouw geheim? Waarom lukt jou, wat vele anderen graag zouden willen: gevolgd worden door een hele hoop mensen?

Ik heb niet echt een geheim. Wees jezelf en help anderen, dan lijkt het vanzelf te gaan. Volg zelf ook mensen.

Levert Twitter je ook wat op? En wat dan?

Dagelijks maak ik afspraken met mensen via Twitter. Ik werf mensen voor mijn bedrijf en haal dus opdrachten uit Twitter.

Wat vind je het nadeel van Twitter?

De verwachting van mensen dat ze ‘instant’ worden geholpen. Soms ben je gewoon ook nog even iets anders aan het doen. #tisnetemail

Heb je het idee dat je grote groep volgers je invloed geeft?

Je hebt net zoveel invloed als je laatste ReTweet.

Word je wel eens benaderd om je volgers in te zetten voor een goed doel, commercieel of iets anders? En hoe reageer je daarop?

Dat gebeurt wel eens en omdat we bij Engagement Media een MVO beleid hebben gaan we daar ook wel eens op in bij goede doelen. Ik zal nooit een commercieele boodschap twitteren zonder dat iemand dat merkt. Transparantie en vertrouwen zijn de belangrijkste dragers voor goed Twitter gebruik.

Wat is de meest gehoorde opmerking die je van mensen over je twittergedrag krijgt?

De meeste mensen waarderen vooral de social media marketing strategie tips die ik elke ochtend om 08.00 twitter.

Welke van de lijsten waar je opstaat vind je het coolst?

Ik volg de lijstjes op Twitter niet zo heel erg behalve twittergids.nl. Dat vind ik wel een betrouwbare bron die een goed beeld geeft over twitterend nederland.

Waarom zouden (nog meer) mensen jou moeten volgen?

Wanneer je de social media tip van de dag wilt ontvangen, volg me dan! Dat levert uieindelijk meer hazelnoot/banaan ijs op :-)

Je kunt antaldewaij hier volgen.

Ook interessant

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 3.062 keer gelezen