Sinds medio 2013 kan iedere ondernemer met een bedrijfspagina op LinkedIn een Showcase aanmaken. Je bepaalt zelf wat je in de spotlight zet: een dienst, product, evenement, project of (een deel van) je onderneming.

Online business portfolio

Waarom een Showcase? LinkedIn noemt het een nieuwe manier om jouw merk in de schijnwerpers te plaatsten. Met een Showcase maak je een online portfolio die onderdeel van je content marketing is. Op die manier heeft jouw content een langere levensduur omdat het te midden van andere relevante content staat gepubliceerd.

Hoe maak je een Showcase?

Op mijn LinkedIn vind je een voorbeeld van een Nederlandstalige Showcase die over Crowdfunding en Community Management gaat. Wil jij ook een Showcase? In onderstaande (Engelstalige) YouTube video vertelt Viveka von Rosen in vijf minuten hoe je een Showcase-pagina aanmaakt.

Likes en followers

Nadat je een Showcase hebt aangemaakt, gaat het werk op LinkedIn pas echt beginnen. Als eerste zorg je voor voldoende en regelmatige, nieuwe, relevante content. Met als doel dat veel anderen dit ook gaan lezen. Daarom is het belangrijk om voldoende followers te hebben. Als je een update plaatst in de Showcase ontvangen followers een update op de homepage van het bedrijf en op de homepage van LinkedIn. Echte zichtbaarheid van jouw update begint als een Showcase follower een update liked.

Succesvolle Showcase

Hoe meer followers hoe meer kans op een like en hoe beter jouw berichten worden gelezen. Hetzelfde geldt voor hoe meer followers je hebt, hoe meer nieuwe followers jouw Showcase spontaan gaan volgen. Hoe krijg je followers? Vraag jouw netwerk om de Showcase te volgen. Heb jij nog een voorbeeld van een succesvolle Showcase? Post deze dan hieronder.
Succes met het succesvol maken van jouw LinkedIn Showcase!
0 Shares:
Dit artikel is 6.455 keer gelezen