Why conversation matters less than you think is de ondertitel van de keynote speach van Rohit Bhargava op het Congres Facebookmarketing morgen. Dat is even slikken natuurlijk, voor een social media evangelist die altijd bezig is om zo veel mogelijk gesprekken op gang te brengen (engagement! geef ons engagement!). De titel is natuurlijk ook gekozen om de congresgangers uit de tent te lokken.

Ik heb Bhargava (die zichzelf in de markt zet als ‘non-boring keynote speaker’ – dat belooft wat) nog nooit zien spreken maar op zijn Tumblr vond ik de volgende teaser van zijn speech:

In a world where anyone can speak on behalf of a brand, is “controlling” your brand really a myth?  Plenty of people and so called experts will tell you to give up that control – but what if that’s the wrong advice?  In this empowering talk, award winning brand consultant and author Rohit Bhargava will offer a new vision of what it takes to manage brand reputation in the social media era.  The most powerful brands in the world today are taking back control of their brand instead of throwing their hands up in transparent surrender.  Ultimately, creating a human brand means more than having a conversation.  This talk will offer the real and unbiased truth behind why social media matters and why it doesn’t … and how any brand can take back the reins to manage brand reputation, be open, and create a groundswell of loyal customer evangelists in the process. 

 

congres-facebook-marketing

Knuppel in het hoenderhok

Ook de term ‘transparent surrender‘ is natuurlijk bedoeld als knuppel in het social media marketing hoenderhok (transparantie! Geef ons transparantie!). Maar het klopt wel. Zodra je met social media aan de gang gaat geef je enige controle over je content op, maar dat betekent niet dat je je hele merkimago maar door de goegemeente moet laten bepalen. Als je werkt met concrete doelstellingen (en dat doe je, als je slim bent), dan zul je technieken moeten hanteren die ervoor zorgen dat jij en niet je community (of, worst case scenario, je haters) je merk controleren. Ik ben ontzettend benieuwd welke tactieken Bhargava daarvoor gaat aandragen morgen.

Instagram marketing, Facebook advertising, effectieve content

Het aanbod van breakoutsessies is nogal uitvoerig, maar ik was er vrij snel uit waar ik heen wilde. Omdat Instagram tegenwoordig van Facebook is (en omdat de jongere doelgroep naar Instagram aan het weglopen is) mag Instagram op een Facebook congres en het leek me interessant om te horen wat Joost Geurtsen (Endemol Concepts) over Instagram marketing te vertellen had. Over Facebook advertising ga ik me laten bijspijkeren door Pieter Voogt (PauwR Internetmarketing) en de sessie over het maken van effectieve Facebookcontent van Robert Doggers (Yune Social) wil ik voor geen goud missen.

Chad Wittman over Edgerank

Verder verheug ik me op de afsluitende keynote van Chad Wittman, de man achter edgerankchecker.com. Edgerank blijft een zweem van mysterie over zich houden en praktische aanwijzingen voor het omgaan met dit door velen vervloekte ratingsysteem zijn altijd welkom.

Volg het via @42bisNL

Xaviera, Bissie en ik zijn daar morgen en onze ervaringen zijn de hele dag live te volgen via het twitteraccount van het twitteraccount van Bissie. Dus ook als je er niet bent kun je erbij zijn!

0 Shares:
Dit artikel is 2.921 keer gelezen