Met de sportzomer in het zicht begint het land alweer aardig oranje te kleuren. Artiesten brengen massaal hun oranjenummers uit en de marketeers en reclamemakers maken overuren om met de perfecte oranje-actie te komen. De enige echte die mij is opgevallen in dit oranjegeweld is Mister Holland.

Hij is al een tijdje de vertegenwoordiger van Nederland voor het zakelijke buitenlandse publiek, maar de actie Add Some Orange  is naar mijn mening werkelijk geniaal! Deze actie is niet zozeer verbonden met de sportzomer maar is bedoeld om de meetingplanners over de hele wereld te overtuigen dat oranje ‘the way to go’ is.

De actie

We weten allemaal dat de zakelijke wereld wordt overspoeld door zwarte, blauwe en grijze pakken. Om het een en ander op te frissen en mensen te inspireren heeft Mister Holland, in voorbereiding op de IMEX Beurs in Frankfurt van afgelopen 22 t/m 24 mei, meetingplanners laten zien hoe inspirerend de wereld is als je er wat Oranje aan toevoegt met onderstaand filmpje:

Ik word helemaal blij van dit filmpje! En jij?

De IMEX beurs

Op de IMEX beurs in Frankfurt is de actie voortgezet. Met een grote Holland-stand en de enige echte Mr. Holland, ja hij bestaat echt, is er een hoop aandacht gegenereerd voor ons mooie landje. Daarnaast zijn er zonnebrillen uitgereikt die op het eerste oog niet heel bijzonder leken maar wanneer je de bril opzette je een wereld vol oranje liet zien.

Het meest succesvol was nog wel het Holland happy hour dat op de eerste avond van de IMEX is omgetoverd tot een ware tweetup. Ik heb hier een hoop tweets over langs zien komen. Alle leuke reacties, foto’s en blogs kun je terug lezen en zien op de Facebook pagina van Mr. Holland.

Mr. Holland

Voor wie denkt dat hij niet bestaat, die heeft het mis. Deze jonge man is een Amsterdamse student, speelt in een bandje en is de belichaming van Nederland. Hij is niet te bedreigend voor de mannelijke event professionals maar valt zeer zeker in de smaak bij de vrouwelijke event professionals, de ideale man voor deze klus ;-)

0 Shares:

Comments are closed.

Dit artikel is 3.262 keer gelezen