Lees verder

Wat heb je aan online Customer Relationship Management (eCRM)?

Ken je klanten: wat brengt ze in beweging? Om de concurrent voor te blijven en aan de marktvraag te voldoen, investeren organisaties steeds meer in customer loyalty, customer development, personalisation en customization. Alles is tegenwoordig meetbaar, of het nu gaat om persoonlijke data, transactie data of communicatie data. Je kunt met behulp van eCRM technologie veel gerichter segmenteren en continu blijven bijsturen.
Lees verder

Wat zijn persona’s en hoe gebruik je ze in je webontwikkeling?

Voordat je aan de (door)ontwikkeling van een website begint, is het noodzakelijk om te weten wat de gebruikersbehoeften van je doelgroep zijn. En of er binnen die doelgroep, nog sub-doelgroepen zijn, die je website op een andere manier benaderen. Alleen dan is het mogelijk om de functionaliteiten echt af te stemmen op de gebruikers. Klinkt als een open deur, maar hoe doe je dat? Eén van de mogelijkheden is door gebruik te maken van persona's.
Screenshot van Tweetdeck
Lees verder

Pimp Twitter.com met Chrome-extensies

Tot voor kort was ik groot fan van Tweetdeck. Tot voor kort, zeg ik nadrukkelijk, want sinds Twitter Tweetdeck heeft overgenomen en van een grondige metamorfose heeft voorzien, is het door mij vroeger zo gewaardere Tweetdeck, Tweetdeck niet meer. Vervelend, maar natuurlijk ga ik niet bij de pakken neerzitten. "Ik zoek gewoon even een nieuwe oplossing om fijn te twitteren vanaf m'n laptop", was mijn gedachte.
Lees verder

Powertools voor het vinden van je droombaan

Je "droombaan" blijkt een nachtmerrie, je bent slachtoffer van een reorganisatie of net afgestudeerd en op zoek naar jouw droombaan... Wat de oorzaak ook moge zijn: je zoekt naar de speld in een hooiberg die droombaan heet! Dan kun je natuurlijk best een paar powertools gebruiken!
Lees verder

Gastblog: Gijs Hovens | Multi Channel Impact Tracking: Online naar Offline

Steeds meer brick-retailers hebben inmiddels een stevige online presence en zijn daarmee echte bricks-and-clicks retailers geworden. Daarnaast hebben voormalige pure-players als CoolBlue juist de omgekeerde beweging gemaakt. Bij al deze bedrijven speelt de vraag wat de impact is van online op offline en vice versa. Het is een utopie om te denken dat deze impact exact te berekenen is maar in dit artikel lichten we een aantal methoden toe om meer inzicht te krijgen.
Lees verder

De Appie van Appie: makkelijker boodschappen doen

Albert Heijn heeft met het lanceren van haar boodschappen-app, de Appie, een gat geslagen in de markt op het gebied van boodschappen doen. AH heeft goed ingespeeld op de trends van social media & smartphones. Een geweldige manier om de digitale en fysieke wereld aan elkaar te koppelen.
Lees verder

Jongerencommunicatie in het digitale tijdperk: gamification van WO2

Vandaag is de Dodenherdenking en de vraag rijst; hoe houdt je onderwerpen als de Tweede Wereldoorlog interessant voor naoorlogse generaties? En dan specifiek voor jongeren? De middelen anno 2012 bieden nieuwe mogelijkheden om geschiedenis van het grijze, saaie imago te ontdoen en jongeren te benaderen op een manier die hen uitdaagt om na te denken. Wij lichten een aantal succesvolle projecten uit.
Lees verder

Social Media & Events: Een top combinatie!

Social Media en events: een top combinatie. Events kunnen op verschillende manieren met marketing onder de aandacht gebracht worden. Social Media speelt hierin een steeds belangrijkere rol, maar hoe moet je het inzetten dan?