“Ik hou van de actualiteit en snelheid van internet” Charlotte Snel21 januari, 2009 Anja Hage, online beter bekend als DigiGirl, is de vrouw achter Web-effect. Web-effect ontwerpt en ontwikkelt websites en is gespecialiseerd in het opensource-cms Joomla! BusinessGeeklife4 reacties 0
Het Content Management Systeem als de last tool standing? Reinout Wolfert3 december, 2008 Op de Webanalyics Wednesday vertelde ik over mijn kijk op de toekomst van webanalytics (zie mijn vorige artikel). Eén van de vragen die ik mezelf stel(de) was: wat wordt de positie van het Content Management Systeem (kortweg CMS) in de systeemplaat die gaat ontstaan. In mijn ogen zijn er op dit moment drie pakketten die samengevoegd (kunnen) worden in het CMS om de toekomstige wereld een stuk eenvoudiger te maken. Deze drie pakketten zijn: het webanalyticspakket, het (multi variatie) testpakket en het ad managementpakket. BusinessOog op het web2 reacties 0
Een korte cursus kantoortaal Charlotte Snel27 november, 2008 'Zullen we een bila doen?' mailde ik een vriendin die actrice is. 'Waar ligt dat?' mailde ze terug. In het theater gelden weer heel andere codes dan in het bedrijfsleven. Na een paar jaar op verschillende webredacties meegedraaid te hebben, spreek ik een aardig woordje kantoortaal. Business5 reacties 0
Het PR probleem van de contentspecialist Xaviera Ringeling21 november, 2008 Het vakgebied van contentspecialist heeft te kampen met een PR probleem. Het schrijverskunstje wordt in de omgeving waarin de contentspecialist opereert vaak nog niet voldoende BusinessWebkennis16 reacties 0
Meetweters Xaviera Ringeling7 oktober, 2008 "Cijfers zeggen alles", zei laatst een verdwaald schaap tegen mij. Het was tijdens een workshop voor een multivariatietest, waarbij we met z'n allen moesten bedenken welke variaties we gingen testen. Business3 reacties 0
Webwinkelier (2) Xaviera Ringeling1 september, 2008 Zoals gezegd zijn klanten tegenwoordig goed geïnformeerd. Op fora en vergelijkingssites kunnen zij zowel inhoudelijke informatie als informatie over bedrijven uitwisselen. Bij het zakendoen via internet is het belangrijk om daar rekening mee te houden. Een aantal zaken zorgen ervoor dat je niet direct op je smoel gaat en in week 1 al bij Kassa zit: Business1 reactie 0
Webwinkelier (1) Xaviera Ringeling31 augustus, 2008 Je kent dat wel; de verkoper die nog voordat je een voet over de drempel van zijn winkel hebt gezet de vraag: "Kan ik u ergens mee helpen?" In je oor tettert. Die als je moeilijk kijkt wanneer hij product A of B aan je probeert te slijten, de hele rest van het alfabet de revue laat passeren. En die zich voor lijkt te hebben genomen om je niet zonder een van zijn producten de winkel te laten verlaten. Business1 reactie 0
Webredacteuren- en marketeerkloof Xaviera Ringeling26 augustus, 2008 De kloof tussen marketeers en webredacteuren is in mijn ervaring vaak groot. Webredacteuren zien zichzelf (in algemene termen) als contentspecialisten. Marketeers beschouwen zichzelf als verkoopspecialisten. Dat verschil in accent leidt tot vele botsingen. Jammer wat mij betreft, want beide streven – als het goed is hetzelfde doel na. Business2 reacties 0