Zou het kunnen? Zakelijk bloggen zonder B*llShit? Ja, dat kan. Maar hoe dan? Dat legde Eric van Hall van CopyRobin haarfijn uit tijdens de workshop No Bullshit Business Blogging.

Een workshop waar echt gewerkt wordt

Onlangs woonde ik deze workshop bij. Bij de start was het meteen duidelijk: dit is geen B*llSh*t maar Serious Business. Hoe creëer je waarde voor bestaande en nieuwe klanten? Hoe trek je klanten aan? Hoe houd je klanten vast?

Goed in beeld

Door zakelijk te bloggen kom je in beeld bij toekomstige klanten. Daarvan is Eric van Hall overtuigd. Aan de hand het het acroniem NOBS legt hij uit hoe je met bloggen succes kunt behalen. NOBS staat voor:

Noem je waarom
Ontwikkel je content
Bereik publiek
Sluit de deal

Waarom, het blijft de belangrijkste vraag

Ook Eric gelooft in de Golden Circle van Simon Sinek. Jouw klanten kopen immers niet WAT je doet, maar WAAROM je het doet. De eerste letter van NOBS hebben we nu te pakken. Niet de makkelijkste opdracht, maar wel de belangrijkste. Als je ‘het waarom’ goed in beeld hebt, wordt je contentstrategie een stuk gerichter en eenvoudiger.

Aan de slag

Voor elke letter kregen we een korte uitleg, voorbeelden, tips en trucs. Daarna gingen we aan de slag met de opdrachten. Een van de opdrachten was het schrijven van een brief aan jezelf namens jouw ideale klant, waarin je moest vertellen waarom jij er toe doet. Een groepopdracht was het bedenken van de belangrijkste zoekzin van één de artikelonderwerpen die je eerder tijdens de workshop had bedacht.

Veel geleerd

Aan bod kwamen de anatomie van een goede blogpost, het bedenken van een perfecte titel en SEO anno 2016, maar ook hoe je leert te denken als Google. En nog veel meer slimme trucjes, zoals hoe je ervoor zorgt dat je lezer langer op je blog blijft. Ik heb er in ieder geval één gebruikt in deze blog. Heb jij hem gezien? Wil jij ook beter zakelijk leren bloggen?

Wil jij ook (beter) zakelijk leren bloggen?

Wil jij ook zakelijk gaan bloggen, zonder alle B*llSh*t eromheen? De volgende workshop staat gepland op 30 september 2016. Ik ga niet alles weggeven wat ik heb geleerd, dat kan Eric veel beter zelf doen. Je kan wel een korte impressie bekijken van een vorige workshop. Of zorg gewoon dat je erbij bent 30 september. Als lezer van deze blog mag ik je namens Eric ook nog eens een mooie korting aanbieden. Voor aanmelden en korting kan je bovenstaande link gebruiken. Gewoon doen!

 


23.684 keer gelezen Geschreven door