Kevin Weil, verantwoordelijk voor de producten van Twitter, sprak 10 november tijdens de ‘Open Mobile Summit’ in San Francisco. Hij vertelde onder andere over de hartjes. Een hot item onder bestaande Twittergebruikers.
Kevin zegt dat de hartjes niet zorgen voor minder interactie, zoals veel Twittergebruikers denken. Sterker nog, het verhoogt de interactie!
De reden is makkelijk te verklaren. “It’s easier to understand”, zegt Weil. Klinkt logisch. Hoeveel favoriete tweets kan een mens hebben op een dag? Je kan veel meer tweets leuk vinden in ieder geval. Persoonlijk gebruikte ik de ster al als ‘vind-ik-leuk’ knop, maar ook als ‘lees-later’ knop. Het knopje wordt nu 6% meer gebruikt door bestaande gebruikers en 9% meer door nieuwe gebruikers.
Verandering
Het is mens eigen om tegen veranderingen aan te schoppen. Officieel maakte het hartje 3 november zijn intrede. Mensen klaagden over het feit dat Twitter zijn gezicht aan het verliezen is. Maar het heeft ook positieve effecten.
“We put a lot of thought into a change as fundamental as replacing star with heart. We tested it a bunch of different ways across a bunch of different countries. Trying different icons, different words.” Kevin Weil
Het hartje is uiteindelijk hét symbool geworden omdat het volgens Weil een universeel symbool is en veel vertegenwoordigt.
<3 jij het hart?
Misschien houden mensen op den duur meer van het hartje. Al snijdt het argument tegen het hartje ook hout. Het is moeilijk te verteren wanneer je mensen eerst het ene laat geloven om vervolgens de betekenis ineens te veranderen. Laten we hopen dat ze het niet meer veranderen. En dat het niet weer een commerciële kans wordt voor adverteerders…
2 comments
Slaat echt drie keer nergens op dat fans van twitter hier zo tegen zijn. Wat een flauwe kul!
Kut hartjes
Comments are closed.