LinkedIn heeft sinds deze week gifjes én Twitter besluit dat 140 tekens toch niet genoeg zijn om je boodschap te delen. What is happening?

Mijn twee favoriete kanalen hebben last van een midlifecrisis. Angst om hun podium kwijt te raken aan nieuwere en hippere platformen als Snapchat en Instagram. En wat iedereen met een midlifecrisis wil: het moet groter; anders; beter. LinkedIn en Twitter breiden daarom uit. Of je de nieuwe features leuk vindt mag je zelf bepalen. Ik ben in elk geval géén fan.

LinkedIn Business Cat

Vanaf nu kun je niet alleen op Facebook maar ook op LinkedIn los met irritante gifjes. Dus zit je achter je laptop, scroll je een eind weg en heb je zin om iemand te vervelen. Dat kan. Stuur een gifje of maak het nog gekker: stuur een kattenplaatje. Hou je het toch liever zakelijk. Dan gebruik je een koffie kopje. Hoewel, wil je dat jouw nieuwe klant je nog een beetje serieus neemt? Gebruik dan vooral géén emoticon (#GratisAdvies).

Je vindt je nieuwe chat op de plek waar je inbox ooit zat (rechtsboven in je scherm).

katten linkedin

Twitter laat 140 karakters los

Meer dan 140 karakters op Twitter!” Als je dit leest kunnen er twee dingen gebeuren: Je mond valt open en je ben een minuut stil óf je rent naar een hoekje om te huilen. Althans, in mijn wereld zijn dat je enige twee opties. Twitter meer dan 140 karakters… Hoe dan? Twitter, het kanaal dat ons heeft geleerd kort en krachtig te communiceren; To the point te komen; Niet meer te vertellen dan nodig is; Altijd dicht bij de kern te blijven. Deze Twitter, blijft niet bij zijn eigen kern.

Lang verhaal kort (58 tekens)

Binnenkort meer dan 140 karakters in een tweet #JustWrong.

Al die nieuwe dingen. Jij hebt er vast ook een mening over. Deel hem hieronder in de comments.


4.066 keer gelezen Geschreven door