Sniply is een ideale tool als je veel content cureert. Het helpt je om aan de content die je deelt, ook je eigen call-to-action te koppelen.

Wat kun je met Sniply?

Sniply is een tool waarmee je traffic kunt genereren naar bijvoorbeeld je website door een call-to-action te koppelen aan de content die je deelt. De tool maakt een overlay op de pagina die jij wilt delen met je volgers. In de overlay komt jouw Twitter profielfoto te staan, een korte tekst (ongeveer de lengte van een tweet) en een knop. Dit kan een tekstknop of button zijn.

Sniply maakt een korte URL waar zowel de landingspagina als de call-to-action in is verwerkt. Als je deze vervolgens deelt op social media, zien alleen de mensen die op jouw Sniply-link klikken dat extra tekstboxje. Hoe vaker jouw bericht gedeeld en geretweet wordt, hoe meer mensen jouw call-to-action dus zien.

Gelukkig is de Sniply niet heel erg storend. Het is wel zichtbaar, maar het staat de leesbaarheid van het artikel niet in de weg. Ook qua opmaak is het niet schreeuwerig.

Waarom en hoe zou je dit toepassen?

Content cureer je omdat je niet alleen je eigen content wilt delen met je volgers, maar ook andere gerelateerde content. Content cureren is al waardevol op zich, maar met Sniply maak je het naar mijn mening helemaal af. In plaats van mensen alleen maar te verwijzen naar externe bronnen, blijft jouw logo of foto in het zicht en kun je ze na het lezen van dat ene artikel doorverwijzen naar iets waarmee je je eigen doelstellingen kunt bereiken.

Een aantal voorbeelden:

  • Als je een blog deelt (van jezelf of een ander), deel dan ook een link naar een ander gerelateerd artikel, zoals het voorbeeld hieronder. Bekijk het voorbeeld live via deze Sniply: http://snip.ly/DF54
  • Laat mensen weten dat jij ze kan helpen of adviseren als zij vragen over een bepaald onderwerp hebben. Gebruik dan als link bijvoorbeeld jouw contactpagina.
  • Deel je een eigen artikel en heb je een nieuwsbrief? Laat mensen dan weten dat ze op de hoogte kunnen blijven met jouw nieuwsbrief.
  • Organiseer je een evenement dat gerelateerd is aan een pagina dat je deelt, dan verwijs je mensen naar je evenementenpagina of site.
  • Of verwijs mensen naar jouw productpagina.

sniply_blog

Sniply biedt je een dashboard waarbij je kunt zien hoe goed je call-to-actions het doen. En die is best uitgebreid voor een gratis tool. Je ziet onder andere het aantal clicks, conversies, hoeveel pagina’s men bekeken heeft, hoelang ze op de pagina zijn geweest en de bounce rate.

De tool is gratis als je het weinig gebruikt. Genereer je veel klikken, dan moet je een abonnement afsluiten. Ook zijn er opties om van je Sniply een plaatje of formulier te maken.

Je moet wél relevant blijven

Net zoals wanneer je andere marketingmiddelen inzet, mijd je opdringerigheid en bied je meerwaarde door relevant te zijn wanneer je Sniply gebruikt. Denk daarom goed na over welke call-to-action goed aansluit bij de content die je deelt. Heb oprechte interesse in je gebruiker, schreef Bouke Vlierhuis eerder al in zijn blog ‘Relevantie, context en een halfdode muis‘.

Ik heb de tool pas ontdekt, dus ik moet de eerste resultaten nog ontvangen. Als jij het ook gaat gebruiken, laat ons dan weten wat je ervan vindt en hoe jij het toepast.

0 Shares:
Dit artikel is 7.916 keer gelezen