Branchevereniging NLKabel werd tijdens content-feest tl;dr2014 uitgeroepen tot de winnaar van de Content Marketing Case of the Year Award (CoMaCa).  

De branchevereniging (die de belangen behartigt van kabelbedrijven) is de eerste winnaar van deze prijs. CoMaCa werd dit jaar in het leven geroepen door organisator van het feest Content Collective (publisher van o.a. 42Bis).

Content in de spotlight

Initiatiefnemer van Content Collective en juryvoorzitter, Xaviera Ringeling: “We willen met CoMaCa partijen in het zonnetje zetten die in brede zin creatief omgaan met content. En op die manier goede content een spotlight geven.”

Zij benadrukt daarbij dat het niet gaat om het “bedenken” van een viral of inzetten van een groot budget, maar om activiteiten waarbij creativiteit, de eigen organisatie en effectiviteit een belangrijke rol spelen.

Nominaties en stemmen

Voor de prijs waren drie partijen genomineerd: NLKabel, Internet Advantage met Only for men en Lewist PR met Quadia. Deze shortlist is ontstaan door de stemmen van het publiek. Uit de laatste drie koos de vakjury de winnaar. Die ging er vandoor met een opleidingscheque ter waarde van € 3250,-.

Deze prijs werd beschikbaar gesteld door SRM, opleider op het gebied van marketing en communicatie.

Transparante case

De jury, die naast Ringeling bestond uit Bram Alkema (o.a. docent bij Beeckestijn), Jeroen van Woudenberg (Programmacoördinator en communicatieadviseur bij SRM) en Marcel Vergonet (o.a. Webcare specialist bij Cendris), was enthousiast over de goede en eerlijke casebeschrijving van de winnaar, maar ook over de manier waarop NLKabel de inzet van content voor het behalen van hun doelen, breed in de organisatie gedragen heeft gekregen. Daarmee is de case van de winnaar uitgestegen boven meer traditionele PR/advertising-tactieken.

Voor NLKabel werd de prijs in ontvangst genomen door directeur Rob van Esch. In zijn dankwoord benadrukte hij dat de prijs een opsteker is voor het gehele team van NLKabel, maar ook adviseur Herman Couwenbergh die hen in dit traject bijstond.

Meedoen is voor iedereen weggelegd

In 2015 zal opnieuw de CoMaCa worden uitgereikt. Ringeling: “We roepen alle partijen groot en klein op om zich dan aan te melden voor deze prijs. Juist met content zijn grote budgetten niet altijd een voorwaarde voor succes. Een goede eenpitter maakt ook gewoon kans op de prijs. Creativiteit wordt juist waar het om content gaat beloond!”

0 Shares:
Dit artikel is 7.546 keer gelezen