Bezoek je de website Hotelied, dan wordt gevraagd te connecten met je social media accounts. Niet om te delen, maar om te bepalen hoeveel korting je op de te boeken hotelkamers krijgt. Hoe meer volgers, des te meer korting.

Het initiatief van de twee New Yorkers Zeev Sharon en Nick Colletti streeft naar een ‘persoonlijke hotelervaring’, zoals ze zelf op de website zeggen. De prijs van een kamer wordt op jou (of eigenlijk, op je volgers) afgestemd. Een schot in de roos, marketing-wise. Zowel de boekingssite als de hotels weten zo precies welke social media sterren ze over de vloer krijgen. De gedachte daar achter is uiteraard dat je ook flink wat berichten over het hotel zult delen.

Supersize je korting

Ik nam de proef op de som en verbond mijn socials met de site, de opties zijn Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en Google+. Check natuurlijk wel even welke toestemming je allemaal geeft. Direct verschijnt een overzicht met aanbiedingen en in de rechterbovenhoek is te zien dat Hotelied bepaald heeft dat ik recht heb op een korting van 40%. Wow! Zou ik ook nog informatie geven over loyalty programma’s waar ik eventueel lid van ben, bijvoorbeeld de Accor Hotels waar onder meer Ibis onder valt, dan geef ik de korting nog een extra duwtje. De maximale korting eindigt overigens bij 50%.

Innovatie in de reisbranche

Momenteel heeft Hotelied nog een beperkt aantal hotels, op een klein aantal bestemmingen en tegen flinke prijzen. Voor de reiziger met een beperkt budget is het dus niet direct de beste optie. Het idee is echter aantrekkelijk en kan binnen de reisbranche weer leiden tot de nodige vernieuwing. Als gebruiker, is het vooral een kwestie van overwegen of je het de moeite waard vindt om je persoonlijke accounts en de informatie die daar allemaal uit te halen valt te delen met commerciële partijen.

Groeien we toe naar een nieuwe digitaal betaalmiddel op basis van je social waarde?

0 Shares:
1 comment
  1. Ik kreeg nu nog max 48% korting. Wat ovrigens goed klinkt, maar hoogste korting die ik feitelijk kreeg was 20%. Maar ben het met je eens > op termijn is dit nog best interessant!

Comments are closed.

Dit artikel is 5.195 keer gelezen