Iedereen moet met zijn tijd mee, ook HEMA. Het warenhuis heeft al een hele omslag gemaakt en is hipper dan ooit. Wat nog miste was een blog.. Et voilá!

HEMA Blog Academy

Vier weken geleden zette HEMA een oproep op internet. Iedereen die ‘iets’ heeft met HEMA en bloggen mag zich aanmelden voor de eerste editie van het HEMA Blog Academy Event. Uit alle inzendingen werden 1000 (aspirant-) bloggers uitgekozen om de dag bij te wonen op het hoofdkantoor. Tijdens het event werden ze toegesproken door HEMA’s CEO, hoofd E-commerce en de vaste groep professionele bloggers van HEMA. Als kers op de taart komt Yara Michels een praatje doen, één van Nederlands meest succesvolle bloggers. Al met al een geslaagde dag, voor zowel de genodigden als voor HEMA. Want over welk onderwerp zouden die 1000 (aspirant-)bloggers Tweeten, Facebooken, bloggen en Instagrammen die dag?

hemablogacademy

 

De blog

De HEMA blog wordt door 22 vaste, professionele bloggers standaard voorzien van content. Daarnaast wordt een deel van de ingestuurde blogs van de Blog Academy-deelnemers gepubliceerd. Op de blog worden reviews, DIY’s (Do It Yourself) of stylingtips over HEMA producten gedeeld. Een slimme, eigentijdse manier van reclame maken. De blog is overzichtelijk en fris opgezet, zeker leuk om even rond te neuzen. Wie weet kom je zo toch op een leuk idee.

Dat wordt hollen!

0 Shares:
3 comments
  1. Wat een kritiekloos stukje! Ik was één van de genodigde maar deel jullie jubeltoon niet. Wat HEMA doet is respectloos naar bloggers toe. Allereerst moet je zelf de producten kopen, er een stuk over schrijven, minimaal 1 foto maken en vervolgens inzenden. Vervolgens gaat de HEMA-censuur er overheen. Content wordt altijd eigendom van HEMA, bloggers krijgen niets als beloning. Ja, een naamsvermelding in de nieuwsbrief die naar de andere bloggers gaat. Of, pas later, als je inmiddels een flink aantal blogposts gratis hebt geleverd, een kortingsbon.
    Wat HEMA hiermee doet is gratis content harken, maar of dat nu zo vernieuwend is? Als blogger is mijn ervaring dat vrijwel ieder bedrijf dat momenteel probeert. Niet op zo’n grote schaal, dat is dan wel weer uniek…

  2. Ik deel wel enigszins de mening van miss foodie dat ik de mening van de schrijver mis over het initiatief van Hema. Wat vind je ervan dat een merk, ik herhaal, een merk, op zo’n manier gratis content probeert te verzamelen? Ik vind het op z’n minst opmerkelijk. Ik voelde me niet geroepen om me aan te melden. De kaders waren nogal “Hema”, want het is vooral de bedoeling dat je over hun producten schrijft. Plus wat miss foodie daar nog aan toevoegt aan voorwaarden.
    Ik kies liever voor onafhankelijkheid!

  3. Bedankt voor jullie input Miss foodie en Natalie! Ik begrijp deels wel wat jullie bedoelen. Maar daarnaast is het aan jezelf om te kiezen of je voor Hema wil bloggen of niet. Hema heeft duidelijk uitgelegd wat je kan verwachten, verder is het aan jezelf. Misschien voor sommige beginnende bloggers een leuke manier om ervaring op te doen en te leren van de feedback? Voor gevorderde bloggers minder aantrekkelijk inderdaad, het gaat om Hema en niet om jezelf. Het kader is vanzelfsprekend ‘Hema’, het gaat immers om Hema producten en de Hema Blog… Ik vind het niet opmerkelijk dat Hema deze (voor hun) nieuwe manier van marketing toepast. Eerder heel slim.

Comments are closed.

Dit artikel is 11.679 keer gelezen