Gevonden en gezien worden online daar draait het om bij ondernemers en werkzoekenden op LinkedIn. Op de juiste manier, zodat dit nieuwe opdrachten of een baan kan opleveren. Er zijn echter nog plekken op LinkedIn waar je liever niet gezien wil worden. Eén daarvan is de ‘Submission Queue’ in een LinkedIn groep.

Submission Queue

Een submission queue zit aan de ‘achterkant’ van een LinkedIn groep en is het domein van de Owner, Manager en Moderator van de groep. Voor het gemak noem ik deze groepsleden de groepsmanager(s). Die zien daar als je iemand bent die veelvuldig – zeg maar gerust veels te veel – discussies plaatst. Gelukkig ziet niet heel LinkedIn, jouw netwerk of alle groepsleden dat je daar in terecht bent gekomen.

Wanneer kom je in de Submission Queue terecht?

  • Als een lid van de groep jouw bijdrage als ‘Inappropiate’ (spam) markeert
  • Als een lid van de groep jouw bijdrage als ‘Promotion’ markeert
  • Als een lid van de groep jouw bijdrage als ‘Job’ markeert

Als iemand in een groep jouw bijdrage als ‘Inappropiate’ markeert komt jouw discussie in de submission queue terecht. Dan wordt niet alleen tijdelijk jouw bijdragen in deze groep gemodereerd, maar ook in alle andere LinkedIn groepen. In het LinkedIn Helpcentrum kan je hier meer over lezen: Goedkeuring door de beheerder voor groepsdiscussies.  Je kunt ook in de queue terecht komen doordat een ander lid jouw artikel heeft aangemerkt als een ‘Promotion’ of ‘Job’. Als je in de queue terecht komt dan ben je afhankelijk van de manager of deze jouw artikel wel of niet gaat goedkeuren.

Approve of delete?

De groepsmanager kan bij alle artikelen in de submission queue een keuze maken uit de volgende 4 opties:

  • Approve
  • Move to Promotions
  • Move to Jobs
  • Delete

Kiest de groepsmanager voor ‘Approve’ dan staat je artikel in de groep. Gefeliciteerd je bent jezelf op de juiste manier aan het profileren! Kiest hij voor ‘Move to Promotions’ dan lukt het heel wat minder met profileren. Jouw artikel wordt alleen gezien/gelezen door groepsleden die bewust in de groep op het tabblad ‘Promotions’ klikken. Wanneer is het de laatste keer geweest dat jij dat hebt gedaan? Ik ga ervan uit dat als je dit 1 á 2 keer hebt gedaan dit jaar dat al heel erg vaak is. Je wordt dus niet gezien als je een artikel plaatst in ‘Promotions’. Of als de groepsmanager jouw discussie plaatst in ‘Promotions’. Maar de manager kan ook kiezen om jouw discussie helemaal weg te halen. Dat is pas zonde van de tijd die je aan het schrijven en plaatsten van jouw discussie hebt besteed.

Hoe weet je dat jouw discussie in de Submission Queue is terecht gekomen?

Als jouw artikel direct na plaatsing in de submission queue is terecht gekomen, ontvang je een notificatie. Daarin staat dat jouw post ‘pending’ is en wacht op de goedkeuring van de manager. Dit gebeurt omdat in het recente verleden iemand jouw bijdrage als spam heeft aangemerkt. Maar dit kan ook gebeuren omdat de groepsmanager dit zo heeft ingesteld. Alle discussies moeten eerst worden gezien (behalve de post van de managers zelf) en na goedkeuring in de groep geplaatst.

Hoe kan je jezelf goed profileren op LinkedIn?

Hoe je jezelf het beste kunt profileren is nu een beetje een inkoppertje: Door in groepen niet steeds maar weer over jouw dienst of product te schrijven. Door mee te doen met groepsdiscussies van anderen. Door discussies aan te maken die gaan over anderen of ontwikkelingen op jouw vakgebied die relevant zijn voor de groep waar je dit in plaatst. Win je de interesse van andere groepsleden? Dan vestig je ook aandacht op jezelf en jouw dienst of product, maar dan wel op een positieve wijze. Nu ben ik erg benieuwd naar wat jij hier van vindt. Is het goed als een manager kiest om alle posten vooraf goed te keuren? Erger jij je ook wel eens aan een groepslid die te veel post?


7.101 keer gelezen Geschreven door