Mag een vliegtuigmaatschappij je uit het vliegtuig zetten vanwege een, in hun ogen, ongepaste tweet? Geen idee. Maar Southwest Airlines is genoodzaakt het te onderzoeken nadat zij Duff Watson en zijn gezin vroegen het vliegtuig te verlaten.
Beledigde passagier
Duff Watson en zijn twee kinderen vlogen op zondag 20 juli van Denver naar Minneapolis. Omdat Watson zelf priority boarding heeft, wilde hij daar ook deze keer gebruik van maken. Omdat zijn twee kinderen dat niet hebben, moest hij echter wachten. En daar was Watson niet blij mee. Beledigd stuurde hij een tweet de wereld in en nam samen met zijn kinderen later plaats in het vliegtuig.
Bedreigende tweet?
Maar zodra zij zaten, werden ze gevraagd het vliegtuig te verlaten. De grond stewardess gaf aan zich bedreigd te voelen en de politie te willen bellen. Tenzij Watson de tweet zou verwijderen. Met twee huilende kinderen leek Watson dat de beste oplossing, maar hij zoekt nu wel de media op. Wat er in de tweet stond? Volgens Watson iets in de richting van: “Wow, rudest agent in Denver. Kimberly S, gate C39, not happy @SWA.”
Verklaring Southwest Airlines
Niet iets heel bedreigends dus. Maar toch aanleiding voor Southwest Airlines om het gezin van boord te halen. In een verklaring op de website stelt de vliegmaatschappij dat het niet hun bedoeling is om feedback van klanten weg te moffelen en dat ze het juist als een zeer waardevol instrument zien. In de verklaring staat ook dat het besluit de familie uit het vliegtuig te halen niet alleen gebaseerd was op de tweet. Wat er nog meer speelde, blijft gissen.
Bekijk hier het verslag van CBS over het voorval: