Linkedin wil gebruikers meer met elkaar verbinden. Meer connecties maken op basis van je profiel. Inzicht geven hoe andere gebruikers bij jou terecht komen. Nieuwe features zijn vandaag gelanceerd in de app voor iOS en Android.

Zo kun je vanaf nu niet alleen zien wie je profiel heeft bekeken, ook staat erbij hoe ze op je profiel zijn gekomen. Hebben jullie bij hetzelfde bedrijf gewerkt of zitten jullie in dezelfde linkedin groep? Misschien heeft iemand direct op jouw naam gezocht of bekijkt je profiel omdat jij die van hem/haar hebt bekeken.

Wat hebben jullie gemeen?

Vooral de ‘in common’ sectie is vernieuwd. Hier zie je gebruikers met eigenschappen die overeenkomen met die van jou. Bijvoorbeeld omdat je in dezelfde sector werkt. Nieuw hieraan is dat een connectie hier niet noodzakelijk is. Voorheen zag je alleen mensen waar je via via mee verbonden was. Nu kunnen ook mensen buiten dat netwerk naar voren komen. Linkedin wil hiermee het maken van waardevolle connecties vergroten:

“Your LinkedIn Profile is your professional identity of record. Your new profile helps you tell your story to other professionals when they’re looking for you on the go.” Aldus Charlton Soesanto, mobile product manager bij Linkedin, in zijn blog post.

Betere gespreksonderwerpen dan het weer

Belangrijke reden om deze informatie die jij en een potentiële nieuwe connectie overeen hebben is om het eerste contact beter te laten verlopen. Soesanto daarover in zijn blog:

You’ll also enjoy discovering new insights about other professionals with the “in common” and endorsements sections we added. They’re great ice breakers you can use when you meet someone for the first time, so you can talk about something other than the weather.

Misschien heb je op dezelfde school gezeten. Een ander voorbeeld dat ze geven: je hebt misschien beide een voorliefde voor poëzie of een andere hobby. Nu weet ik niet of die hobby’s nu uitgebreid staan beschreven op dit zakelijke netwerk. Ik heb ze niet in mijn profiel staan, dat bewaren we wel voor facebook!

Eerst in de app

De nieuwe features komen eerst uit in de app’s voor mobiel en tablet. Meestal staat desktop voorin de rij, maar Linkedin koos voor een andere aanpak, met een goede reden naar mijn mening:

We are launching this new profile experience on mobile first, not just because 43 percent of you are visiting us via mobile, but because thinking mobile forces us to innovate and radically rethink, focus and simplify what’s most important.

0 Shares:
Dit artikel is 8.607 keer gelezen