Teveel vrienden, pagina’s en plaatsen. En te weinig tijd om alles te lezen, bekijken en het duimpje te geven. Tot nu. Want met Facebook Save bewaar je interessante content voor een later tijdstip.

Proberen bij te lezen op Facebook: vaak blijkt dat je teveel vrienden, pagina’s en plaatsen volgt en te weinig tijd hebt om alle video’s te bekijken, artikelen te lezen en bij al je vrienden een gepast berichtje of een duimpje achter te laten. Maar nu is er Facebook Save. Hiermee bewaar je content om op een later moment terug te kijken. Op een moment dat er geen deadlines, vrienden, kinderen of katten zijn die al je aandacht opeisen.

Save nu, lees later

Hèhè, eindelijk kwam Facebook afgelopen maandag met het bericht dat Facebook Save nu voor iedereen beschikbaar is. Een logische ontwikkeling. Met Facebook Save bewaar je berichten, plaatsen en video’s die op de newsfeed verschijnen om op een later moment terug te kijken. Op alle apparaten en in een aparte tab van je tijdlijn. Wat je bewaart, is alleen door jou terug te zien.

De opgeslagen items komen in je eigen onderwerpen-lijst. Heb je je artikel gelezen / video bekeken  / link gevolgd? Swipe naar rechts op je mobiel of tablet om te archiveren of om te delen met je vrienden.

Facebook Save

Hm, push?

Wanneer je gebruik maakt van Facebook Save, zul je ook pushberichten ontvangen. Af en toe, zegt Facebook zelf, een herinnering aan dat ene interessante artikel dat je een week geleden hebt opgeslagen.

What’s in it for me / Facebook?

Nou, ik kan op het moment dat het mij uitkomt lekker lezen in mijn opgeslagen onderwerpen. Ik ben niet gebonden aan het moment dat het nog zichtbaar is in mijn newsfeed. Het geeft me dus vrijheid.

Aan de andere kant: Facebook lanceert Save als een extra dienst waarmee ze nog meer gebruikers aan zich willen binden. Waarmee ze meer gebruik van hun platform stimuleren. Een extra reden om je pushberichten te versturen. Ze staan er nu nog niet tussen, maar het is niet ondenkbaar dat er straks ook advertenties tussen de opgeslagen onderwerpen komen. What’s next? Binnenkort aanbevolen advertorials?

 

Introducing Save on Facebook from Facebook on Vimeo.

0 Shares:
1 comment

Comments are closed.

Dit artikel is 8.413 keer gelezen