Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat hebt gemist? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

Social media tijdens grote events

Dat social media voor allerhande zaken wordt ingezet is geen verrassing meer. Ieder zichzelf respecterend bedrijf begeeft zich inmiddels online en heeft in het gunstigste geval een social media strategie. Maar hoe ga je om met social media als het gaat om een groot, publiekelijk én internationaal event. Het kwam aan de orde tijdens de Social Media Club Den Haag. Tanja Jans (@tjans) sprak over haar aandeel in de online communicatie tijdens de NSS top van afgelopen voorjaar.

Lees verder

Millennial Moms: Mothers I Like to Market (MILM)

Ze taggen, sharen en liken. Ze zijn moeders, millennial moeders. Millennial moeders zijn, tot nu toe, een (marketing) doelgroep waar weinig aandacht aan besteed wordt en toch zijn zij reuze interessant. Met name op het gebied van brand loyalty of virale promoties, kun je als merk (of winkel) veel van hen verwachten, mits zij zich aangesproken voelen en het de moeite van het delen waard vinden. Maar waar houden millenial moeders dan van en wat delen ze?

Lees verder

E-mailmarketing: De 4 gouden tips voor je e-maillijst

Als je aan de slag wilt met e-mailmarketing heb je natuurlijk e-mailadressen nodig. De grootte van de e-maillijst is de basis voor het verhogen van de impact van je e-mailcampagnes. De kosten en tijd die je steekt in het opmaken van een e-mailtemplate blijven in principe hetzelfde, of je jouw e-mailcampagne nou verstuurt naar 500 of naar 500.000 contacten. Een voorwaarde is uiteraard wel dat het kwalitatief goede e-mailadressen betreft waar je ook wat aan hebt.

Lees verder

Vijf marketinglessen van indie band OK Go

Helden zijn het, de bandleden van de Amerikaanse formatie OK Go. Hun nieuwste muziekvideo The writing’s on the wall is al weer viraal gegaan, net als alle voorgangers. Wat kunnen we van hen leren?

Lees verder

Actueel & opinie

Krassen op kunst: dat mag allemaal maar

Met een pen over kunst heen krassen, dat klinkt als een recept voor een strafblad. En meestal is het dat ook. Maar in het Cooper Hewitt museum in New York is dat juist de bedoeling. Het museum ondergaat momenteel een grote verbouwing en vernieuwing en opent in december van dit jaar weer de deuren. Bezoekers kunnen dan met een digitale pen in de hand, hun eigen kunst toevoegen aan de collectie. En dat is gaaf.

Lees verder

En verder

Apps, gadgets & online

Geeklife

0 Shares:
Dit artikel is 2.555 keer gelezen