Mijn afgelopen blogs leken rechtstreeks afkomstig van de meest pessimistische social media gebruiker ooit. En dat beviel me wel. Dus deze keer gaan we gewoon lekker verder met irritante advertenties op Facebook. #3 is echt het ergst!

Sinds Facebook ongevraagd (maar met jouw indirecte toestemming) advertenties mag plaatsen op je tijdlijn, zijn de meest schimmige bedrijven op deze wereld gestart met het testen van verschillende advertentietechnieken. Sommige succesvol – zelfs ik stonk er soms in en dat wil echt wat zeggen -, sommige behoorlijk dom. Maar een ding hebben ze allemaal gemeen: ze zijn goddomme irritant.

De nieuwste: klik hier en zie een filmpje van iets verschrikkelijks

De nieuwste rage in Facebook-advertentie-land: doen alsof op de link klikken leidt naar een filmpje waarin iets smerigs, vervelends of ranzigs gebeurt. En als je dan op die link klikt, krijg je natuurlijk geen filmpje te zien van iets smerigs, vervelends of ranzigs. In plaats daarvan wordt dezelfde link onder jouw naam op jouw profiel geplaatst. Denk bijvoorbeeld aan ‘de haai die een mens opeet’ of ‘het meisje dat tijdens de sex vermoord werd’. Overigens ben ik zeer ontsteld door de mensen die op deze links klikken: allemaal nette mensen van wie ik nooit had verwacht dat ze ooit naar zoiets zouden (willen) kijken. Internet vs. Ik: 1-0.

SharkEatsManSwimmingInIndianOcean650

OMG! KLIK DAN! HIJ WORDT OPGEGETEN!

De vervelendste: klik hier want we hebben de grootste scoop ever

Ok, ok, ik moet toegeven: hier ben ik ingestonken. Maar met een goede reden. Als groot voetballiefhebber kon ik niet geloven dat onze Robben niet mee zou doen aan de volgende wedstrijd op het WK. Dus toen ik een link voorbij zag komen die het tegendeel bewees, klikte ik hierop. Om vervolgens direct met mijn neus op de feiten te worden gedrukt: ‘PRANKED!’ stond er groot in beeld. Huilend en lachend droop ik af. Huilend omdat ik me had laten misleiden, lachend omdat mijn Robben natuurlijk gewoon meedoet. Duh. Internet vs. Ik: 2-0.

De meest verleidelijke: lees deze lijst van 20 opsommingen, #6 is echt de beste

Er wordt ook regelmatig geadverteerd voor ‘gewone’ leesartikelen. Meestal betreft dit dan artikelen met lijstjes of plaatjes waarvan je zéker even nummer 12 moet lezen. Of nummer 9. Of de allerlaatste op de lijst. Natuurlijk niet omdat dat de leukste is in het lijstje, maar omdat ZE WILLEN DAT JE ALLES LEEST. Internet vs. Ik: 3-0.

Deze keer heeft het internet gewonnen. Maar het zal niet altijd zo zijn. Ooit komt de dag dat ik zal overwinnen, ik zal sterker worden, groeien en alles doorzien! Mwuhaha! (Stel je hierbij vooral even een louche figuur in een donkere ruimte voor die duivels lachend achter de PC zit. Dat ben ik: de pessimistische social media gebruiker.)

8765785
(klik vooral even op het plaatje voor de bewegende versie)

Tot de volgende keer, doei!

0 Shares:
1 comment
  1. Inderdaad om gek van te worden. Ik klikte één keer, maar toen ik moest inloggen om te kijken, haakte ik af. Boefjes zijn het.

Comments are closed.

Dit artikel is 10.724 keer gelezen