Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat hebt gemist? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

Ideeën opdoen voor een perfecte blogpost

“Ideeën heb je genoeg. In je dagelijkse leven op werk of op straat. Elke gedachte kan een idee zijn voor een blogpost.” Artikelideeën bedenken kost me meer moeite dan ik dacht. Het redactieduiveltje in mijn hoofd zorgt ervoor dat ik redigeer terwijl ik schrijf en dat is niet handig. De oplossing van Bouke Vlierhuis is het duiveltje ombrengen: alles wat je schrijft is GE-WEL-DIG”. Écht, na deze woorden waren al mijn ideeën Briljant.

Lees verder

Actueel & opinie

Google en privacy, geen goeie combi

Google en privacy vormen geen goeie combinatie. En dat is nog zacht uitgedrukt. Afgelopen week werd door hetEuropees Hof van Justitie een uitspraak gedaan, die gaat over privacy op het internet. Privégegevens mogen vanaf heden wel degelijk (als de omstandigheden erom vragen) van internet worden verwijderd. 

Lees verder

Ik heb je ontvriend op Facebook, om de volgende 12 redenen

Toen ik begon met Facebook vond ik het vooral prachtig om veel vrienden te hebben. Inmiddels heb ik Facebook vooral ontdekt als sociaal leven in tijden dat ik eigenlijk geen tijd heb voor een sociaal leven. Omdat de communicatie dan ook losser en intiemer wordt, is het wel zaak om eens precies te kijken wie er eigenlijk meeleest.

Lees verder

Interview Buzzfeed: Over groei, content marketing en advertenties

Buzzfeed, de wereldberoemde website met social (storytelling) nieuws en vermakelijke content, groeit als kool. Sinds de oprichting in 2006 heeft de content van de site miljoenen mensen bereikt en haar advertenite-inkomsten in 2013 verdriedubbeld. Er werken nu 400 ´Buzzers´ in verschillende landen. Ik interviewde tijdens het Adobe Summit kort Will Hayward, de Vice President Advertising van Buzzfeed in Europa, over de interne organisatie, advertising en wat we van Buzzfeed kunnen verwachten.

Lees verder

De highlights van ‘Marketing the Content Event 2014′

Vorige week was ik aanwezig bij het ‘Marketing the Content Event 2014′ in Utrecht waar tien sprekers hun ervaringen deelden. Voor de wat gevorderde contentmarketeer weinig nieuws, maar zeker inspirerend. Een mooie samenvatting was toch wel de opmerking van Lennart Sluij (Ziggo): “Contentmarketing is geen rocket science, maar vooral veel werk.” De belangrijkste bevindingen op een rij.

Lees verder

En verder

Apps, gadgets & online

Geeklife

0 Shares:
Dit artikel is 2.956 keer gelezen