Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat hebt gemist? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.
Relationshipmarketing & feminisering: was will das Weib?
Steeds meer bedrijven stappen over op een ‘vrouwelijkere’ aanpak. Cecilia Tabak van HP de tijd schrijft zelfs dat de krant niet langer een meneer is. Nieuws is per definitie achterhaald, dus steeds meer traditionele vrouwenthema’s als koken, mode en entertainment worden geplaatst. Lichtere katernen, vrolijker, frivoler, Viva-achtig. Is er nu dan eindelijk een antwoord op de vraag die voor Sigmund Freud onbeantwoord bleef: Was will das Weib?
Personal branding: omarm je zwakke punten
Een mooi en eerlijk gesprek met mijn collega Laurens Tienkamp over zwakke punten en hoe deze te omarmen. Personal branding op de kracht van je persoonlijkheid en niet op je tekortkomingen. It all started with a tweet …
Actueel & opinie
Big Data + Revenue Management = idee
Eind april had ik de mooie taak om als dagvoorzitter het VIPConnect-event te begeleiden namens NewPeople en Ortec. VIPConnect is een netwerkbijeenkomst voor seniors in de marketing- en ecommercesector. Dit keer stond Big Data centraal.
Real life marketing…gewoon onder je neus!
Na real life televisie, real life soaps (of is dat gewoon hetzelfde?), real life games.. Wat hebben we nog meer real life? Real life marketing. Wie zag het YouTube filmpje niet voorbij komen deze week: Profvoetballer Dani Alves van FC Barcelona at een vanuit het publiek toegeworpen banaan op om een statement te maken tegen racisme. Geweldig. De hele wereld zag het.
Lifehacks: wat een kuttips
Misschien ken je ze wel, die geweldige #lifehacks. Lifehacks leren je hoe je jouw leven makkelijker kunt maken. Bijvoorbeeld door tomaatjes te snijden zonder dat het sap in je ogen spat, een kurk van een wijnfles te verwijderen wanneer je geen kurkentrekker in de buurt hebt en hoe je het toetsenbord met post-itjes schoon kunt krijgen. Ik heb een aantal lifehacks uitgeprobeerd. In het echt dus. En het gebeurt niet vaak maar ik ben teleurgesteld. Ik heb zelfs een beetje gehuild. Lifehacks werken niet in het echte leven.
Smartphones: het einde van het traditionele web?
De komst van de iPad zette een hele beweging in gang. Verkoopcijfers van enorme omvang, zoals we nog nooit eerder gezien hadden voor een nieuw soort device. De adoptie van het nieuwe apparaat was gigantisch. De laatste tijd neemt de verkoop van tablets echter af. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste cijfers van Apple. Is het dan toch niet de pc-killer die we dachten dat het was?
Wiskunde heb je nodig voor toffe dingen
Op school vond ik wiskunde hartstikke leuk. Waarschijnlijk omdat ik er aanleg voor had, want de praktische toepassing was mij niet duidelijk op de havo. Pas toen ik een paar jaar later elektrotechniek ging studeren, zag ik hoe ik het in de praktijk moest gebruiken.
Wie weet jouw wachtwoord?
We zeggen ons enorme zorgen te maken over onze privacy. Maar ondertussen ondernemen we weinig als ons wordt aangeraden slimmer om te gaan met onze wachtwoorden.
Oneindige honger naar internetdata
Een tijdje terug merkte ik dat Facebook de mobiele app had aangepast waardoor video’s automatisch werden gestart. Eerst vond ik het maar irritant dat door die nieuwe instelling m’n internet-bundel sneller opraakte. Facebook’s verandering van de app is echter ook een voorbeeld van hoe het gebruik van content en data in het algemeen de afgelopen jaren is veranderd. Een paar van deze veranderingen op een rijtje.
En verder
- [Infographic] Spiekbrief voor Twitter marketing
- [Infographic] De duurste game apps
- [Infographic] Wat je nog niet wist over het internet
- [Infographic] 17 tips voor een goede Facebook actie
- [Infographic] Link earning vs. link building
- [Infographic] Het aantrekken en behouden van talent
- [Infographic] Marketeers, opgelet!
Apps, gadgets & online
- Twitter mute-knop: zet oninteressante mensen uit
- Opera Coast – de andere browser
- Live Blog: De #AdobeSummit in London, over online marketing
- Crowdfunding speelgoed voor geeky kids (en jezelf)