Het platform dat begin 2010 werd opgericht door twee oud Google-medewerkers wordt sindsdien veel gebruikt door marketeers en developers die net wat meer willen testen dan met bijvoorbeeld Google Analytics mogelijk is. Nu 4 jaar na de oprichting komen ze met een beta versie van hun iOS testing tools.

Wat brengt dit ons?

Het mobile A/B app testing platform zorgt ervoor dat je veranderingen kunt maken aan de User Interface en deze real-time kunt updaten. En dat zonder dat je weer door de App Store moet voor een review van je nieuwe versie. Dat scheelt erg veel tijd en ongemak en zo kun je het effect van je aanpassing testen voordat je een nieuwe update uitbrengt. Heb je een compleet nieuwe toepassing in je app gemaakt? Dan kun je Optimizely ook gebruiken om deze geleidelijk onder je gebruikers uit te rollen in plaats van naar iedereen in een keer. Hierdoor kun je de grootste bugs al oplossen voordat de massa de nieuwe versie van je app gaat gebruiken.

Deze video van Optimizely laat de meest praktische toepassingen meteen zien. Het is een enorm handige tool voor online marketeers en specialisten op het gebied van conversie en design. Testen met kleuren, andere designs en teksten was nog nooit zo gemakkelijk.

Ik zie dit als een enorme stap voorwaarts en een hele mooie kans voor de app-bouwers onder ons. Kan niet wachten op de eerste Nederlandse resultaten! Dus ken of ben je iemand die deze tool gaat gebruiken, laat het mij weten!

 

0 Shares:
Dit artikel is 4.204 keer gelezen