Eerder deze week toonde ik hier een infographic over verhuisstress. Ik gaf daarbij aan dat er een nieuwe dienst komt die deze stress voor een deel weghaalt. Tenminste… die dienst komt er alleen als er vandaag, 25 april 2014, 100.000 euro wordt opgehaald via crowdfunding. Het betreft de nieuwe online verhuisservice van KijkMijnHuis.

Verhuisservice voor de consument

Bij veel Nederlanders levert verhuizen stress op, het staat zelfs tweede in de stress top 10. Behalve het inpakken en uitpakken van dozen, moet er administratief ook veel geregeld worden bij een verhuizing. Bestaande verhuisdiensten regelen slechts een klein deel van de administratieve verhuizingen voor consumenten en geven geen terugkoppeling of het wijzigingsverzoek goed is doorgevoerd.

Met deze nieuwe online dienst kunnen consumenten op 1 plek alle adreswijzigingen aan alle bedrijven doorgeven en krijgen ze terugkoppeling over de status. Ook worden ze, omdat het online systeem relevante suggesties geeft, geholpen bij de selectie zodat ze geen bedrijven vergeten. Het maakt niet uit of het hele gezin gaat verhuizen of dat er een lid van de huishouding gaat verhuizen. Innovatief, veilig (geen spookverhuizingen of identiteitsfraude) en eindelijk terugkoppeling of je verhuizing ook goed verwerkt is.

Verhuisservice voor bedrijven

Bij veel bedrijven staat klantbehoud en klanttevredenheid hoog op de agenda. Relevant en gericht contact met klanten is daarbij een effectief middel, een up-to-date adressenbestand is daarvoor een vereiste. Met bijna 1,5 miljoen verhuizende Nederlanders in 2013 is het belangrijk voor bedrijven om de juiste gegevens van klanten bij te houden. Bedrijven verspillen marketing budget door bij hun communicatie richting klanten gebruik te maken van onjuiste klantinformatie.

Met deze nieuwe online verhuisservice kunnen bedrijven sneller en eenvoudiger en daarmee kosteneffectief verhuisverzoeken verwerken. Ook kunnen zij door tijdig signaleren van een verhuizing contact zoeken met hun klanten om ze ook op het nieuwe adres als klant te behouden.

De Verhuisservice ondersteunt aangemelde bedrijven bij de volgende zaken:

  • Behouden van klanten op het moment van verhuizen
  • Behalen van een betere ROI van het marketing budget door accurate klantinformatie
  • Verbeteren van klanttevredenheid door snelle en effectieve verwerking van adreswijzigingen inclusief terugkoppeling over de status
  • Creëren van communicatiemomenten (customer lifecycle marketing) rondom de verhuizing

Toekomstige ontwikkelingen

Met het geld dat vandaag via crowdfunding wordt opgehaald zullen onder andere de volgende onderdelen worden ontwikkeld:

  • Een social plugin waarmee consumenten hun verhuizing aan vrienden en bekenden door kunnen geven
  • De mogelijkheid om direct kennis te maken met de nieuwe buren
  • Een optie om tips te delen over de omgeving van het nieuwe huis (wat zijn de parkeermogelijkheden en wie is de beste bakker uit de buurt?)
  • Een contractmanager met een overzicht van alle lopende contracten met leveranciers
  • Een onderhoudsdossier dat bijhoudt wanneer er iets aan het huis moet worden gedaan zoals onderhoud aan de CV-ketel of het schilderwerk

Kosten

Elk bedrijf in Nederland kan worden geïnformeerd via de KMH Verhuisservice. Is een bedrijf aangesloten, dan is de verhuizing voor de consument gratis door te geven. Is het bedrijf nog niet aangesloten? Dan zal het bedrijf via de service per post geïnformeerd moeten worden. Daarvoor betaald de consument 1 postzegel.
In de brieven die naar de bedrijven worden verstuurd, staat meteen hoe bedrijven deze melding voortaan handig digitaal kunnen ontvangen. Dat is fijn voor de consumenten want het wordt immers gratis voor hen. Het is ook fijn voor de bedrijven, want meldingen zijn digitaal sneller en daarmee goedkoper te verwerken. Een brief open maken en verwerken kost grootzakelijk gemiddeld een paar tientjes per brief.

I like to move it

De hele dag kunnen de ontwikkelingen voor wat betreft de crowdfunding worden gevolgd via de speciale event website,  Twitter en Facebook.

Wat is jouw grootste frustratie tijdens verhuizen? Laat het weten in de reacties of stuur een tweet met #like2moveit


Geschreven door