Nieuws over Facebook, gaat meestal over privacy en dat is zelden positief. Maar Facebook kan zijn superpowers ook inzetten om goed te doen! Wie vanmorgen Facebook opstartte zag zeer waarschijnlijk de volgende banner boven zijn timeline.

facebook-filip.png

 

Dat Facebook een infrastructuur voor het afhandelen van betalingen heeft geïmplementeerd weten we sinds het intreden van Facebook Ads. Maar dit is de eerste keer dat er via het netwerk wordt opgeroepen tot het doneren van geld voor een milieuramp.

Rode Kruis

Op het blog van American Red Cross (Rode Kruis) – waaraan je doneert via Facebook – uit de organisatie zijn dankbaarheid aan de sociale netwerk-gigant voor het beschikbaar stellen van deze mogelijkheid:

We zijn blij en dankbaar dat zij (Facebook) deze functionaliteit inzetten om de massale en wereldwijde inspanningen te ondersteunen.

Wat vinden jullie?

Is een wereldwijde Facebook-actie een goede vervanging voor al die losse Giro 555 benefietavonden? Het bereik en de impact van Facebook zijn vele malen groter dan dat van die versnipperde acties. De infrastructuur voor de betalingsafhandelingen ligt er al en er zijn geen grote callcentra meer nodig, kortom minder kosten en meer opbrengst voor het Rode Kruis.


3.180 keer gelezen Geschreven door