Facebook heeft nieuwe like en shareknoppen geïntroduceerd. In het nieuwe design is de duim gedumpt en zie je alleen het facebook logo in een blauwe knop. Het duimpje hebben ze natuurlijk niet helemaal wegbezuinigd, het zit nog wel in de knop met de likes-teller. Al lijkt dit natuurlijk niet op de grote thumbs up die Facebook in 2010 introduceerde.
Je kunt de knoppen makkelijk aanmaken op de developerssite van Facebook en kiezen voor verschillende samenstellingen. Enkel of samen, naast elkaar of boven elkaar, met of zonder teller. Als je al gebruik maakt van de like en shareknop dan wordt het nieuwe design automatisch aangepast.
Mijn oordeel
Ik moet zeggen: het nieuwe design is lekker strak en de oude knop ziet er meteen ouderwets en ook wat flets uit. Hierboven in de header zie je het nieuwe design, voor een volledig beeld ook nog even de oude hiernaast.
Wat vind jij ervan? Beter? Of mis je het duimpje?
1 comment
De duim is, correctie WAS, hét trademark van Facebook. Om die te dumpen onder het motto "het moet HD kunnen", komt op mij over als een strategisch niet handige zet.
Comments are closed.