Hotels spelen steeds meer in op de behoeften van gasten om hun belevenissen via social media te delen. Zowel functioneel als fun. Want wat doe je als je mini-bar leeg is? Gebruik #FillMyFridge in het Sol Wave House in Mallorca en de conciërge komt je mini-bar aanvullen. Maar je kunt natuurlijk ook een selfie maken in de speciale ‘selfie space’ van het 1888 Hotel in Sydney.

1888 Hotel kiest voor Instagram

Gemak dient de mens en stel je voor dat je helemaal zelf op zoek moet naar een geschikte locatie om een selfie te maken?! Dat kan eenvoudiger vond de eigenaar van het 1888 Hotel. Daarom is er een ruimte gecreëerd met een enorme gouden fotolijst waarmee je makkelijk een selfie kan maken. Het hotel kiest duidelijk voor Instagram, want ook bij de receptie staan twee schermen die continu Instagram foto’s met de hashtag #1888hotel laten zien. Plus ze ontwikkelden Insta-walk kaarten: kaarten van de omgeving met bezienswaardigheden die Instagram waardig zijn. En heb je meer dan 10.000 volgers op het sociale netwerk dan krijg je een gratis overnachting.

 

Eerste Tweet Experience hotel

Hotel Concierge TweetHet Sol Wave House in Mallorca richt zich op Twitter en claimt het eerste ‘Tweet Experience Hotel in the world’ te zijn. Ook dit hotel stimuleert het maken van selfies (door een snor op de spiegel te plaatsen) en het gebruik van een conciërge via Twitter, maar kent een besloten community via een app en het gratis Wi-Fi netwerk van het hotel. In de community kunnen gasten zien wie er nog meer online is en zo contact leggen met die mooie jongen op strandstoel nummer 10 of een virtuele kus sturen naar dat knappe meisje aan de bar.

Social media als basisvoorziening

Ook in Nederland kennen we voorbeelden van social savvy hotels. Zo houdt het Postillion Hotel in Utrecht een parkeerplaats vrij voor de Foursquare mayor en zet Sandton Hotels gasten in als social reporters. Even ‘los’ van je smartphone wordt zo steeds moeilijker. In de positieve of negatieve zin? Het kan allebei… Hoteldebotel betekent immers helemaal van streek, dolverliefd of stapelgek. En Wi-Fi zien we inmiddels al als een basisvoorziening in een hotel. Ik ben benieuwd of het ook die kant op gaat met social.

0 Shares:
1 comment
  1. Leuke voorbeelden! Doet me denken aan de virtuele concierge van het Hyatt op Twitter. Slim van 1888 Hotel om op selfies in te spelen.

Comments are closed.

Dit artikel is 4.971 keer gelezen