Hoe kunnen we Billboards relatief goedkoop aanpassen, om de doelgroep nóg beter te kunnen bereiken? Dat vroeg het Franse postorder en mode-bedrijf La Redoute zich af, waarna zij de ‘Billboard Météo’ ontwikkelde. Een Billboard waarbij de kleding die de getoonde modellen dragen real-time verandert zodra het weer verandert. Het is een primeur om op die manier te adverteren.
De collectie uit de catalogus werd gedurende een maand overeenkomstig met het weer en het seizoen getoond. La Redoute is er op die manier zeker van dat er geadverteerd wordt op het juiste moment met de juiste passende kleding.
Parijs
In samenwerking met CLM BBDo werden meerdere “thermostaat-billboards” opgehangen. De hele catalogus van dat seizoen werd door La Redoute getoond. Via de thermostaat en regensensoren worden op het scherm direct de temperatuur en weersverandering getoond. Tegelijkertijd veranderde de outfit die het model aan had, om zodoende passende kleding voor het weer in Parijs te dragen.
Wanneer de temperatuur lager werd, droeg het model extra lagen en als het regende had zij een paraplu vast en laarzen aan. Deze Billboards zullen ook voor mannen erg aantrekkelijk worden wanneer de temperatuur zo’n 30 graden bereikt ;-).
Bekijk hieronder een video van de Billboards met een uitleg over de technische werking:
Na regen komt zonneschijn
Dit soort Billboards zorgen voor veel nieuwe advertentiemogelijkheden. Voor automerken bijvoorbeeld. Want welke fabrikant wil zijn of haar cabriolet nu niet tentoonstellen met open dak bij zonneschijn en gesloten dak bij regen?
Dit is een relatief goedkope oplossing ten opzichte van Billboard Touch Screens en ik geloof dat het een belangrijke extra kans creëert om Billboard campagnes succesvol in te zetten.
Wat voor campagnes zou jij nog meer kunnen bedenken voor deze nieuwe Billboards?
Laat het mij weten door hieronder een reactie achter te laten.
Bron: Springwise