Het is leuk dat je een blog hebt geschreven. Zelf ben je ervan overtuigd dat je nog een goede blog hebt geschreven ook. Maar waar blijkt dat uit? Als niemand het stuk leest, heb je dan waardering van de tijd die je erin gestoken hebt? Eenmaal klaar met schrijven begint het werk pas. Promoten die shit!

En dat promoten kan natuurlijk op veel verschillende manieren. Hieronder heb ik er 6 uitgelicht die ik zelf graag inzet.

Social media

Heel breed, ik weet het. Maar laat ik het zo noemen, zodat iedereen weet waar ik het over heb. Jouw content kun je delen met jouw netwerk via bijvoorbeeld Twitter, Facebook en LinkedIn.

Maar wees eens creatief! Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de mogelijkheden van Instagram en Pinterest. Deze kanalen bieden de mogelijkheid om jouw content visueel onder de aandacht te brengen.

Bedenk wel dat elk kanaal zijn eigen taal spreekt en een andere doelgroep aanspreekt. Probeer je daarbij zoveel mogelijk in te leven in de doelgroep, zodat je op de juiste kanalen aanwezig bent.

Nieuwsbrief

Een email nieuwsbrief is een mooi middel om traffic te genereren. Zelf gebruik ik Mailchimp om (bijna) wekelijks een nieuwsbrief te versturen naar de mensen die deze willen ontvangen. Hierin staan niet alleen de laatste artikelen, maar ook exclusieve informatie voor mijn nieuwsbriefontvangers.

Ik krijg wekelijks nieuwe inschrijvingen op mijn nieuwsbrief door ‘gratis’ iets weg te geven. In mijn geval een ebook over het vinden van jouw doelgroep. Daarnaast zie ik het aantal inschrijvingen stijgen op het moment dat ik een nieuwsbrief verstuur en publiceer op Twitter en Facebook.

Gastbloggen

Eén van de redenen om voor 42bis te gaan bloggen was om via een groot platform meer bekendheid te genereren voor mijn opstartende bedrijf Afrit 22. Dat werkt goed, aangezien mijn naam boven én onder elk artikel dat ik schrijf staat.

Dagelijks zie ik bezoekers binnenkomen op mijn website via mijn artikelen op 42bis.

Reageren op andere blogs

Dit werkt ook goed. Laat een inhoudelijke reactie achter om iemand te bedanken voor het schrijven van een nuttig stuk of reageer met een aanvulling op het artikel. Een reactie met een eigen mening doet het altijd goed. En aangezien de meeste reactiesystemen op blogs jouw website tonen is dit ook een mooie manier om aan meer traffic te komen.

Email handtekening

Veel van de communicatie bij mij gaat via de mail. Daarom gebruik ik ook de handtekening onder mijn emails om mijn blog te promoten. En dan bedoel ik niet een link naar de blog, maar een link naar mijn laatst geschreven blog. Wacht, ik laat je even zien hoe mijn handtekening eruit ziet.

email handtekening

Dit heb ik gedaan met de Gmail extentie WiseStamp.

Out of office reply

Net als de handtekening van je email kun je ook jouw out of office reply gebruiken om jouw blog te promoten tijdens jouw afwezigheid. De vakanties zijn net voorbij, dus waarschijnlijk komt deze tip voor jou te laat. Zorg dat je opvalt met je out of office reply. Die van mij zag er de afgelopen 3 weken zo uit en heeft voor veel traffic gezorgd:

Doe jij het anders of heb jij redenen om het helemaal niet te doen? Ik ben heel benieuwd hoe jij traffic genereert naar jouw blogs!

0 Shares:
5 comments
  1. dank voor je tips. zelf promoot ik een nieuwe post via fb of twitter, waarvan fb in mijn geval het meeste effect heeft. Maar linked in ga ik ook eens bestuderen (inderdaad andere doelgroep).

  2. Ook ik maak veel gebruik van twitter en plaats een berichtje op facebook.
    De meeste bezoekers komen binnen via twitter. Ook doordat er anderen zijn die mijn site RTen.

  3. Ook ik maak veel gebruik van twitter en plaats een berichtje op facebook.
    De meeste bezoekers komen binnen via twitter. Ook doordat er anderen zijn die mijn site RTen. Via instagram heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik zeker doen. Bedankt voor de tips :)

Comments are closed.

Dit artikel is 8.953 keer gelezen