Dat social media een prachtig instrument is om interactief met onze klanten om te gaan wisten we al. Maar soms kom je wel hele leuke voorbeelden tegen van hoe goed social media nu eigenlijk echt werkt! Kennen jullie het verhaal van de blauwe dan wel Coolblue dan wel KLM broek al? Niet? Dan kan je dat artikel hier lezen. Mijn artikel gaat over WSPA en het Dolfinarium in Harderwijk.

Op een grijze middag tijdens het werk zag ik op Twitter de volgende tweet voorbij komen:

Tweet WSPA

Als dierenliefhebber krabde ik mezelf eens een keer achter mijn oor en stuurde ik de volgende tweet terug:

Tweet naar WSPA

Ik wilde hier natuurlijk wel het fijne van weten.  Binnen vijf minuten kreeg ik een reactie van Dolfinarium, die uiteindelijk in een leuke discussie uitmondde:

Tweet Dolfinarium

In deze tweet van het Dolfinarium ging het hard tegen hard. Ik liet de twee partijen even hun gang gaan en woog alle standpunten zorgvuldig tegen elkaar af.

Tweet WSPA Dolfinarium

Wie heeft er nu gelijk?

Door alle informatie te lezen kwam ik er achter dat WSPA en Dolfinarium het niet met elkaar eens waren. Echter vond ik niet dat ik meer neigde naar 1 partij, ik gaf ze eigenlijk beide gelijk.

Na enige tijd heen en weer argumenten kwam het Dolfinarium met het voorstel om zowel mij als het WSPA uit te nodigen om eens langs te komen. Op die manier konden we met eigen ogen zien hoe het er daar aan toe gaat.

Tweet Dolfinarium uitnodigen

Helaas hoorde ik vanaf dat moment niks meer van WSPA en ben alleen ik dus op de uitnodiging van Dolfinarium ingegaan.

Dagje Dolfinarium

Zaterdag 15 juni ben ik, samen met een vriendin, ontvangen door een allervriendelijkste jongeman die ons (gratis) de ingang verschafte en ons daarna ongeveer 1,5 uur uitleg heeft gegeven over het welzijn van de dolfijnen. Of ik overtuigd ben? Niet voor de volle 100%, want ik denk nog steeds dat de dieren beter af zijn in het wild. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de dieren goed behandeld worden en er dolfinaria nodig zijn om mensen bewust te laten worden van deze prachtige dieren. Helaas moeten deze parken het ook hebben van de commercie en geven zij dus shows om zo meer mensen te ‘lokken’. Dit laatste vind ik erg jammer maar ik denk dat het wel nodig is om een dolfinarium financieel gezond te houden.

Prachtig voorbeeld van hoe je via social media met mensen kan communiceren, een band op kan bouwen en jezelf binden aan een merk/bedrijf!

Ik ben benieuwd of jullie ook voorbeelden hebben van een sterk staaltje webcare.

 

 

 

0 Shares:
2 comments

Comments are closed.

Dit artikel is 4.370 keer gelezen