Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in hoe je alledaagse ‘dingen’ of handelingen slimmer en eenvoudiger kunt maken. Vaak wordt het daarmee ook beter en dus leuker voor jou als klant of gebruiker.  Er zijn inmiddels al een aantal succesvolle voorbeelden te noemen. Hieronder vind je er alvast drie.

Scheren leuk?

Eén van de (bijna) alledaagse handelingen die ik verricht is scheren. Niets is saaier als dat. Je staat voor de spiegel, of onder de douche, met een klodder nep slagroom op je gezicht gesmeerd een stuk plastic met mesjes over je gezicht te harken. Gamify dat maar eens! Daarnaast zijn die ellendige mesjes veel te duur en na een paar keer scheren al bot.  Helaas kom je daar pas achter als je gezicht al aan het bloeden is.

The Dollar Shave Club vond dit ook en heeft het concept aangepast en verbeterd. Bij The Dollar Shave Club neem je een abonnement voor een eerlijke prijs, 1, 6 of 9 dollar per maand. Hiervoor krijg je een gratis houder en maandelijks een nieuw setje scheermesjes opgestuurd. Simpel en doeltreffend. Wat The Dollar Shave Club pas echt briljant maakt, is de video die ze gemaakt hebben.

Inmiddels kun je in Nederland ook een abonnement nemen op goedkope(re) scheermesjes bij Boldking. Helaas zonder hilarische video.

Taxi!

Soms ontkom je er niet aan. Je hebt een taxi nodig. Zeker in onze hoofdstad kan dat een, laten we zeggen, enerverende ervaring zijn. De aankondiging van Uber dat ze naar Amsterdam kwamen, werd dan ook met gejuich ontvangen. Bij Uber bestel je een taxi met de Android of IOS app. Contant geld hoef je ook niet meer bij je te hebben, want je koppelt simpelweg je creditcard aan de app. Een privéchauffeur op afroep is op deze manier voor iedereen bereikbaar.

UberApp

Seats2Meet

Een ander mooi voorbeeld is Seats2Meet. Het concept is gebaseerd op kantoren en werkplekken die voor iedereen beschikbaar zijn. De plek reserveer je online en op de afgesproken tijd is deze dan ook beschikbaar. Ideaal voor mensen die af en toe een werkplek of vergaderlocatie nodig hebben. Inmiddels is Seats2Meet een begrip geworden bij ZZP’end Nederland en ook een mooie locatie om interessante contacten op te doen.

Slimmer en eenvoudiger werkt

Door te kijken naar hoe processen beter en vooral klantgerichter gemaakt kunnen worden, maak je je dienst beter en ook leuker. Wellicht komt er ook een stuk irritatie en frustratie bij kijken. Er zijn ongetwijfeld nog veel meer voorbeelden op te noemen van partijen die van iets alledaags iets beters gemaakt hebben. Ik lees ze graag hieronder!

0 Shares:
Dit artikel is 3.578 keer gelezen