De nieuwe mobiel bankieren app van Triodos Bank laat zien welke ondernemers en initiatieven de bank in de directe omgeving van de gebruiker financiert. Een interview met Roel Welsing, hoofd marketing van Triodos Bank Nederland en genomineerde voor Marketeer of the Year 2013, over de ontwikkeling van de app: “Met de app laten we als enige bank in de wereld zien wat we met je geld doen.”

App die laat zien wat er met je geld gebeurt

Steeds meer mensen maken gebruik van mobiel bankieren. Een mobiel bankieren app moet je dus wel hebben als bank. Maar de app van Triodos Bank doet nog iets extra’s. De app laat namelijk zien welke ondernemers en initiatieven de bank in de directe omgeving van de gebruiker financiert. Roel: “De app laat zien wat we met je spaargeld doen. Woon je in Amsterdam? Dan kun je met de app door de stad lopen en op basis van je locatie zien wat we allemaal financieren met je geld.”Triodos app markers

Google Map met markers

De app van Triodos Bank bevat een Google Map met markers. Wanneer je op een marker tikt, verschijnt er een pop-up met een foto en een omschrijving van de desbetreffende kredietklant. Op die manier kunnen rekeninghouders zien wat er met hun aan de bank toevertrouwde geld gebeurt.

MijnGeldGaatGoed

Het idee voor de uitbreiding van de app is ontstaan dankzij de website MijnGeldGaatGoed. Roel: “De app is een doorontwikkeling van MijnGeldGaatGoed. Een website die we vier jaar geleden hebben gelanceerd. Op die website kan iedereen – klant of niet – zien welke ondernemers en initiatieven de bank financiert. Daarmee willen we de relatie tussen geld en wat je ermee in gang zet in beeld brengen.”

Ontwikkeling mobiel bankieren app

Triodos Bank heeft de app in eigen huis ontwikkeld. Roel: “De app is samen met onze klanten ontwikkeld. We hebben een groep samengesteld met mensen uit verschillende disciplines, particulieren en ondernemers. Zij hebben een actieve rol gehad in de ontwikkeling en de testfase van de app.” De app was binnen 24 weken voltooid. Roel: “Binnen één maand hadden we al 15.000 actieve gebruikers. Nu is het zaak de app verder door te ontwikkelen.”

Genomineerde Marketeer of the Year 2013

Roel is één van de drie genomineerden voor Marketeer of the Year 2013. De verkiezing van Marketeer of the Year vindt  op 29 mei  plaats. Hij neemt het daarin op tegen Robert Bohemen (CMO Bijenkorf) en Nico Rijkhof (Director Brand Ziggo). Dit interview is een fragment van het interview dat diende als input voor het juryberaad van Marketeer of the Year.

0 Shares:
1 comment
  1. We hebben een groep samengesteld met mensen uit verschillende disciplines, particulieren en ondernemers. Zij hebben een actieve rol gehad in de ontwikkeling en de testfase van de app.

Comments are closed.

Dit artikel is 4.536 keer gelezen